Firmy chcą więcej eksportować

Duże nadzieje związane z rozwojem sprzedaży poza Polską mają zwłaszcza przetwórcy tworzyw. Eksport planują zwiększać zwłaszcza do krajów UE i na rynki wschodnie. Dla producentów tworzyw liczy się głównie kraj.

Publikacja: 06.03.2018 20:00

Firmy chcą więcej eksportować

Foto: Adobe Stock

Eksport jest tym obszarem działalności, który odgrywa coraz większe znaczenie zarówno wśród firm zajmujących się produkcją tworzyw sztucznych, jak też ich przetwórstwem. W przypadku pierwszej z tych branż trzeba jednak mieć na uwadze, że jej zdolności wytwórcze są znacznie mniejsze niż krajowe zapotrzebowanie. W efekcie istotną rolę w dostarczaniu na rynek tworzyw sztucznych odgrywa import.

Dla PKN Orlen najważniejszymi rynkami zbytu są Polska i Czechy, a więc kraje, w których koncern prowadzi produkcję tworzyw. – Ponad 3/4 naszej produkcji petrochemicznej lokujemy u klientów w tych dwóch krajach. Naszym celem strategicznym pozostaje utrzymanie pozycji lidera rynkowego w regionie – informuje biuro prasowe PKN Orlen. Spółka przekonuje, że skala produkcji i położenie na perspektywicznym rynku, w pobliżu kluczowych klientów, pozwalają jej z sukcesem konkurować z produktami importowanymi, m.in. z Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Północnej. Z kolei w Niemczech PKN Orlen ma firmę handlową zajmującą się sprzedażą petrochemikaliów, czyli Unipetrol Deutschland. W rezultacie kraj ten jest trzecim (poza rynkami macierzystymi) co do ważności kierunkiem sprzedaży petrochemikaliów koncernu.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika