Swiss Post: Przyjmij ulotki, dostaniesz muesli

Szwajcarska poczta kusi klientów próbkami różnych towarów - takich jak np. muesli czy kostki rosołowe - w zamian za zgodę na otrzymywanie dystrybuowanych przez pocztę ulotek.

Aktualizacja: 18.10.2016 15:46 Publikacja: 18.10.2016 15:00

Swiss Post: Przyjmij ulotki, dostaniesz muesli

Foto: 123RF

Obecnie niemal połowa przesyłek dostarczanych przez Swiss Post to ulotki i materiały promocyjne - wynika z danych, do których dotarł szwajcarski dziennik "Aargauer Zeitung". W ostatnim czasie jednak coraz więcej Szwajcarów zaczęło umieszczać na swoich skrzynkach pocztowych informacje, że nie życzą sobie, by dostarczać im tego typu przesyłki.

Poczta, która z dystrybuowania materiałów promocyjnych czerpie spore zyski, postanowiła więc przejść do kontrofensywy. Do 300 tysięcy gospodarstw domowych dotarł w ostatnim czasie list od Swiss Post, w którym można przeczytać, że osoby, które zgodzą się na dostarczanie im ulotek, będą raz w miesiącu dostawać drobny podarunek - np. próbkę muesli lub kostki rosołowe. Akcja ma trwać przez kwartał.

Wraz z mailem klienci poczty otrzymali naklejkę "zgoda na reklamy", którą mogą umieścić na skrzynce pocztowej.

Rzecznik Swiss Post podkreśla, że osoby, które skorzystają z promocji, będą mogły po jej zakończeniu znów umieścić na swoich skrzynkach informację, iż nie życzą sobie ulotek - a poczta będzie respektować ich wybór.

- Nikogo do niczego nie zmuszamy. Każdy będzie mógł wybrać, czy chce nadal otrzymywać ulotki - wyjaśnia.

To kolejna tego typu akcja Swiss Post - poczta wysłała wcześniej 40 tysięcy listów o takiej treści do klientów w 2015 roku.

Wywołało to reakcję Szwajcarskiej Fundacji Ochrony Praw Konsumentów, która apelowała do klientów poczty, by odsyłali naklejki "zgoda na reklamy" i żądali naklejek "nie dla reklam".

Obecnie niemal połowa przesyłek dostarczanych przez Swiss Post to ulotki i materiały promocyjne - wynika z danych, do których dotarł szwajcarski dziennik "Aargauer Zeitung". W ostatnim czasie jednak coraz więcej Szwajcarów zaczęło umieszczać na swoich skrzynkach pocztowych informacje, że nie życzą sobie, by dostarczać im tego typu przesyłki.

Poczta, która z dystrybuowania materiałów promocyjnych czerpie spore zyski, postanowiła więc przejść do kontrofensywy. Do 300 tysięcy gospodarstw domowych dotarł w ostatnim czasie list od Swiss Post, w którym można przeczytać, że osoby, które zgodzą się na dostarczanie im ulotek, będą raz w miesiącu dostawać drobny podarunek - np. próbkę muesli lub kostki rosołowe. Akcja ma trwać przez kwartał.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
W jednym z państw Azji jest za gorąco, by się uczyć. Rząd zamyka szkoły
Społeczeństwo
Protesty ogarniają uniwersytety w USA. Chodzi o konflikt Izraelu z Hamasem
Społeczeństwo
Alarmujący raport WHO: Połowa 13-latków w Anglii piła alkohol
Społeczeństwo
Rosyjska wojna z książkami. „Propagowanie nietradycyjnych preferencji seksualnych”
Społeczeństwo
Wielka Brytania zwróci cztery włócznie potomkom rdzennych mieszkańców Australii
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?