Kampania Armii Zbawienia: Była prezydent Finlandii w roli nędzarki

Fiński oddział Armii Zbawienia ruszył z multimedialną kampanią zachęcającą do wpłacania datków na rzecz tej organizacji, której elementem są m.in. zdjęcia byłej prezydent kraju Tarji Halonen przedstawionej jako nędzarki - informuje serwis yle.fi.

Aktualizacja: 23.06.2017 16:33 Publikacja: 23.06.2017 15:00

Kampania Armii Zbawienia: Była prezydent Finlandii w roli nędzarki

Foto: materiały prasowe

Celem kampanii jest uświadomienie potencjalnym darczyńcom, że w trudnej sytuacji może znaleźć się każdy, niezależnie od wykształcenia, statusu społecznego i wykonywanego zawodu.

Przekaz - jak pisze yle.fi - jest jasny: każdy, w tym lekarze, prawnicy czy biznesmeni, może - w wyniku zdarzeń, których nie da się przewidzieć - znaleźć się na drodze do ubóstwa.

Byłą prezydent Finlandii pokazano w przechodzonym stroju, siedzącą na kamiennych schodach, z dużą torbą z której wystaje foliowa reklamówka. Halonen siedzi pod murem, na którym widać fragment graffiti.

Armia Zbawienia, w ramach kampanii, zbiera pieniądze na pomoc najuboższym, a także na finansowanie grup wsparcia, domów opieki oraz przytułków dla samotnych matek z dziećmi.

Dodatkowo Armia Zbawienia chce przypomnieć, że w trudnej sytuacji może znaleźć się każdy.

- Coraz więcej osób potrzebuje pomocy - w tym rodziny z dziećmi, więc potrzebujemy więcej dobroczyńców. Najnowsza kampania ma nam pomóc dotrzeć do większego audytorium - tłumaczy Anne Fredriksson z Armii Zbawienia.

Oprócz byłej prezydent Finlandii w kampanii wziął również udział Peter Vesterbacka z firmy Rovio, twórcy bijącej rekordy popularności gry Angry Birds. On z kolei zaprezentował się w podartych ubraniach siedząc na chodniku obok psa i zniszczonej walizki.

Zdjęcia na potrzeby kampanii wykonał fotograf z Helsinek Anton Sucksdorff.

Fiński oddział Armii Zbawienia liczy, że dzięki kampanii uda się mu zebrać ok. 3 milionów euro. Zdjęcia Halonen i Vesterbacka mają być umieszczane za darmo w gazetach, ponadto niektóre stacje telewizyjne wyemitują darmowe reklamy informujące o zbieraniu środków przez organizację.

- Mamy nadzieję, że ta kampania pomoże zrozumieć ludziom, że w Finlandii również mamy problemy społeczne - podsumowała Fredriksson.

Celem kampanii jest uświadomienie potencjalnym darczyńcom, że w trudnej sytuacji może znaleźć się każdy, niezależnie od wykształcenia, statusu społecznego i wykonywanego zawodu.

Przekaz - jak pisze yle.fi - jest jasny: każdy, w tym lekarze, prawnicy czy biznesmeni, może - w wyniku zdarzeń, których nie da się przewidzieć - znaleźć się na drodze do ubóstwa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Alarmujący raport WHO: Połowa 13-latków w Anglii piła alkohol
Społeczeństwo
Rosyjska wojna z książkami. „Propagowanie nietradycyjnych preferencji seksualnych”
Społeczeństwo
Wielka Brytania zwróci cztery włócznie potomkom rdzennych mieszkańców Australii
Społeczeństwo
Pomarańczowe niebo nad Grecją. "Pył może być niebezpieczny"
Społeczeństwo
Sąd pozwolił na eutanazję, choć prawo jej zakazuje. Pierwszy taki przypadek