Na stronie lokalnej organizacji Pegidy pojawiło się zdjęcie, przedstawiające opakowania batoników Kinder, na których nie było występującego tam dotychczas blondwłosego i niebieskookiego dziecka. Administrator grupy ocenił: "Oni nie zatrzymają się nigdy. Czy naprawdę kupicie coś takiego? A może to żart?".

Oburzeni członkowie Pegidy nie zorientowali się jednak, że nowe opakowania są elementem związanej z Euro 2016 strategii promocyjnej firmy Ferrero, produkującej czekoladę Kinder. Firma postanowiła zacząć umieszczać na batonikach zdjęcia piłkarzy reprezentacji Niemiec w czasach, gdy byli oni dziećmi.

Dzieci, które tak bardzo oburzyły członków Pegidy, to w rzeczywistości obywatele Niemiec, którzy na Euro 2016 będą reprezentować ten kraj - mający ghańskie korzenie Jerome Boateng oraz pochodzący z Turcji Ilkay Guendogan (ten drugi, z powodu kontuzji, nie zagra na Euro).

Kiedy internauci uświadomili członkom Pegidy kim są dzieci, których zdjęcia umieszczono na batonikach, administratorzy profilu stwierdzili, że nie będą reagować na ostrą krytykę, jaka zaczęła na nich spadać.

Z kolei Ferrero wydało oświadczenie, w którym napisało, że sprzeciwia się wszystkim przejawom rasizmu i ksenofobii.