Społeczeństwo

Zakaz seksistowskich reklam w przestrzeni publicznej

Flickr, Andrew Love
W Sztokholmie wejdzie w życie prawo, które zezwala na usunięcie w ciągu 24 godzin reklam przedstawiających kobiety lub mężczyzn jako "obiekty seksualne".

Na początku tego tygodnia Rada Miejska Sztokholmu  zdecydowała, aby zakazać reklam, które "przedstawiają kobiety lub mężczyzn jako zwykłe obiekty seksualne", "pokazują stereotypowy obraz ról płciowych" lub "w jakikolwiek inny poniżający sposób są dyskryminujące pod względem seksualnym".

Jeśli firma zdecyduje się na pokazanie takiej reklamy w przestrzeni publicznej, władze będą miały prawo do usunięcia jej w ciągu 24 godzin.

Jak tłumaczy Daniel Helldén z Partii Zielonych, zastępca burmistrza Sztokholmu, tego typu reklamy szczególnie źle są odbierane przez młode kobiety, które negatywnie odbierają przekaz zmuszający je do myślenia o tym, jak wyglądają.

Helldén ma nadzieję, że choć nowe przepisy wejdą w życie za trzy tygodnie, to nie będzie konieczności ich stosowania. Liczy na to, że reklamodawcy, wiedząc o możliwości szybkiego usunięcia reklamy, sami zrezygnują z jej prezentowania.

Sztokholm to kolejne, po Paryżu, Londynie i Genewie miasto, w którym zakazuje się prezentowania reklam epatujących seksem.

W Sztokholmie wyjęte spod tego prawa będą pojazdy komunikacji miejskiej, ponieważ transport publiczny nie podlega pod jurysdykcję Rady Miejskiej.

 

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL