Budowa 55-kilometrowego mostu łączącego Hongkong, Makau i Chiny kontynentalne obejmuje budowę sztucznych wysp, nowych dróg i tunelu podmorskiego. Zdjęcia zrobione w tym miesiącu pokazują zniszczoną linię brzegową wokół jednej z wysp. Betonowe bloki zatrzymujące fale, oddzieliły się od bariery ochronnej i częściowo zanurzyły się w wodzie.
Zdjęcia wzbudziły obawy dotyczące strukturalnej integralności wyspy, która łączy most z tunelem podmorskim. Dział autostrad w Hongkongu wysłał swojego dyrektora, aby spotkał się z przedstawicielami projektu. Jak powiedział, „będzie monitorować prace nad budową mostu, aby zapewnić, że jakość spełnia wymagania".
W odpowiedzi na zdjęcia, urzędnicy zajmujący się budową mostu powiedzieli, że rozmieszczenie bloków było zgodne z projektem.
- Mamy nasze sposoby, aby to zrobić, a wy możecie mieć na to swoje sposoby. Wygląda na to, że część konstrukcji została zatopiona, ale została tak zaprojektowana. Nie sądzimy, że jest z tym jakikolwiek problem. Istnieją zasady i standardy, których powinniśmy przestrzegać - powiedział zastępca dyrektora projektu.