Australia: Browar reklamował piwo obrażając rude osoby

Australijski browar Carlton & United Breweries (CUB) został skrytykowany za reklamę nowego piwa imbirowego, Rusty Yak Ginger Ale, ponieważ - w ocenie widzów - dyskryminowała ona osoby o rudym kolorze włosów.

Aktualizacja: 20.03.2018 13:52 Publikacja: 20.03.2018 13:38

Australia: Browar reklamował piwo obrażając rude osoby

Foto: materiały prasowe, YouTube

Kampania "Niespodziewany Imbir" ("Unexpected Ginger" - ginger to w języku angielskim również określenie rudych włosów) miała na celu promowanie piwa Rusty Yak Ginger Ale. Kampania rozpoczęła się w lutym.

W ramach kampanii przygotowano m.in. reklamę, w czasie której narrator mówi o odkryciu "zaskakującego genu" odpowiedzialnego za rudy kolor włosów, który "pływa w nowym piwie tak jak pływa wewnątrz ciała człowieka w DNA". Następnie konsumenci zostali wezwani do działania mającego na celu "zatrzymanie rozprzestrzeniania się genu" poprzez kupowanie sześciopaków piwa oznaczonych symbolem "genu rudego/imbirowego".

Osoby, które znalazły butelki z limitowanej edycji nowego piwa, miały w nagrodę otrzymać 500 dolarów.

Jednak Biuro Standardów Reklamy w Australii zostało szybko zasypane skargami osób uznających reklamę za "obraźliwą" dla osób o rudym kolorze włosów.

Rodzice skarżyli się, że przedstawianie genu odpowiedzialnego za rudy kolor włosów jako czegoś negatywnego może umocnić stereotypy i sprawić, że uczniowie w szkołach będą prześladować rude dzieci.

Browar CUB zapewniał, że jego intencją nie było obrażenie nikogo. Jednak Biuro Standardów Reklamy uznało, że reklama może być postrzegana jako przykład dyskryminowania osób ze względu na ich dziedzictwo i pochodzenie, co można podciągnąć pod przepisy zakazujące propagowania rasizmu.

Reklama została ostatecznie zdjęta z anteny.

Kampania "Niespodziewany Imbir" ("Unexpected Ginger" - ginger to w języku angielskim również określenie rudych włosów) miała na celu promowanie piwa Rusty Yak Ginger Ale. Kampania rozpoczęła się w lutym.

W ramach kampanii przygotowano m.in. reklamę, w czasie której narrator mówi o odkryciu "zaskakującego genu" odpowiedzialnego za rudy kolor włosów, który "pływa w nowym piwie tak jak pływa wewnątrz ciała człowieka w DNA". Następnie konsumenci zostali wezwani do działania mającego na celu "zatrzymanie rozprzestrzeniania się genu" poprzez kupowanie sześciopaków piwa oznaczonych symbolem "genu rudego/imbirowego".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Aleksander Dugin i faszyzm w rosyjskim szkolnictwie wyższym
Społeczeństwo
Dubaj pod wodą. "Spadło tyle deszczu, ile pada przez cały rok"
Społeczeństwo
Kruszeje optymizm nad Dnieprem. Jak Ukraińcy widzą koniec wojny?
Społeczeństwo
Walka z gwałtami zakończyła się porażką. Władze zamykają więzienie w USA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Społeczeństwo
5 milionów osób o krok od śmierci głodowej. Kryzys humanitarny w Sudanie