Szwecja: Calvin Klein na cenzurowanym za reklamę z Kardashiankami

Szwedzka organizacja Annonsradet zaprotestowała przeciwko seksistowskiej, jej zdaniem, reklamie Calvina Kleina. Według organizacji zdjęcie przedstawia siostry Kardashian jako partnerów seksualnych.

Aktualizacja: 24.01.2018 17:24 Publikacja: 24.01.2018 17:01

Kendall Jenner, Kylie Jenner i Khloe Kardashian

Kendall Jenner, Kylie Jenner i Khloe Kardashian

Foto: Disney | ABC Television Group [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Flickr

Założona w zeszłym roku Annonsradet za cel stawia sobie przeciwdziałanie rozpowszechnianiu seksistowskich i dyskryminujących ze względu na płeć reklam w mediach cyfrowych, najczęściej poprzez zgłaszanie ich administratorom na Facebooku, Instagramie i w innym mediach społecznościowych. Manipulują w ten sposób algorytmami prezentującymi reklamy i chcą zmniejszyć zasięg materiału.

Nowa kampania bielizny Calvina Kleina fotografa Willy'ego Vanderperre przedstawia pięć sióstr Kardashian/Jenner. Annonsradet oświadczyła, że jest zalewana skargami, iż siostry przedstawione są w sposób sugerujący, że mogłyby być partnerkami seksualnymi.

Założycielka organizacji Amanda Oxell powiedziała w rozmowie z portalem TheLocal.se, że walka z seksistowską reklamą jest ważna, ponieważ "będąc wielokrotnie narażeni na pewne obrazy, widzowie często zaczynają wierzyć, że to wyobrażenie odzwierciedla rzeczywistość, do której należy dążyć". - Reklamodawcy muszą być bardziej odpowiedzialni - oceniła.

- Dlatego tak ważna jest walka z reklamą, która przedstawia kobiety w sposób seksistowski i uprzedmiotawiający. Te reklamy Calvina Kleina wyraźnie sugerują kazirodczy związek między siostrami, co jest oczywiście nieprawdą - dodała Oxell.

To nie pierwszy raz, kiedy Annonsradet zajmuje się tą konkretną firmą. W październiku zeszłego roku organizacja skarżyła się na reklamą przedstawiającą aktorkę Kirsten Dunst, sugerującą, że i ona może być partnerem seksualnym.

Założona w zeszłym roku Annonsradet za cel stawia sobie przeciwdziałanie rozpowszechnianiu seksistowskich i dyskryminujących ze względu na płeć reklam w mediach cyfrowych, najczęściej poprzez zgłaszanie ich administratorom na Facebooku, Instagramie i w innym mediach społecznościowych. Manipulują w ten sposób algorytmami prezentującymi reklamy i chcą zmniejszyć zasięg materiału.

Nowa kampania bielizny Calvina Kleina fotografa Willy'ego Vanderperre przedstawia pięć sióstr Kardashian/Jenner. Annonsradet oświadczyła, że jest zalewana skargami, iż siostry przedstawione są w sposób sugerujący, że mogłyby być partnerkami seksualnymi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Rosyjska wojna z książkami. „Propagowanie nietradycyjnych preferencji seksualnych”
Społeczeństwo
Wielka Brytania zwróci cztery włócznie potomkom rdzennych mieszkańców Australii
Społeczeństwo
Pomarańczowe niebo nad Grecją. "Pył może być niebezpieczny"
Społeczeństwo
Sąd pozwolił na eutanazję, choć prawo jej zakazuje. Pierwszy taki przypadek
Społeczeństwo
Hipopotam okazał się samicą. Przez lata ZOO myślało, że jest samcem