Reklama w metrze: "Żelazko czy biżuteria dla kobiety?"

"Żelazko, piżama, fartuch czy bransoletka Pandory. Co twoim zdaniem sprawi, że będzie szczęśliwa?" - reklama o takiej treści pojawiła się na stacjach metra w Mediolanie. Duński producent biżuterii został w związku z nią oskarżony o seksizm.

Aktualizacja: 06.12.2017 13:42 Publikacja: 06.12.2017 09:25

Reklama w metrze: "Żelazko czy biżuteria dla kobiety?"

Foto: Facebook

Reklama miała skłonić mężczyzn, szukających prezentu dla bliskich im kobiet do zainteresowania się biżuterią firmy Pandora. Wywołała jednak oburzenie wielu osób.

Reklamę skrytykowała m.in. szkoła tańca LeFanfarlo, która - jak głosi jej hasło - "wzmacnia głos kobiet przez taniec". Na swoim profilu na Facebooku zamieściła ona zdjęcie reklamy i komunikat, że przedstawicielki szkoły wolałyby dostać na święta "szacunek zamiast pięknej bransoletki".

Jedna z komentujących wpis ocenił, że reklama niesie ze sobą przekaz "rodem ze Średniowiecza". Inna dodała, że wolałaby dostać piżamę.

W odpowiedzi na krytykę firma zamieściła wyjaśnienie, w którym tłumaczy, że jej przekaz został źle zrozumiany.

"Pandora zawsze troszczyła się o kobiety i w tym roku chcieliśmy, aby znalazły idealny prezent pod choinką. Jak wielu z nas otrzymuje prezenty, których nie chce? Nasze działania opieramy o badania, które wskazują, że większość kobiet otrzymuje niewłaściwy prezent na święta" - głosi komunikat.

W kolejnym komunikacie firma podkreśliła, że chciała "odnieść się do stereotypów w ironiczny i zabawny sposób, wywołując uśmiech ale nie urażając nikogo".

Reklama miała skłonić mężczyzn, szukających prezentu dla bliskich im kobiet do zainteresowania się biżuterią firmy Pandora. Wywołała jednak oburzenie wielu osób.

Reklamę skrytykowała m.in. szkoła tańca LeFanfarlo, która - jak głosi jej hasło - "wzmacnia głos kobiet przez taniec". Na swoim profilu na Facebooku zamieściła ona zdjęcie reklamy i komunikat, że przedstawicielki szkoły wolałyby dostać na święta "szacunek zamiast pięknej bransoletki".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Alarmujący raport WHO: Połowa 13-latków w Anglii piła alkohol
Społeczeństwo
Rosyjska wojna z książkami. „Propagowanie nietradycyjnych preferencji seksualnych”
Społeczeństwo
Wielka Brytania zwróci cztery włócznie potomkom rdzennych mieszkańców Australii
Społeczeństwo
Pomarańczowe niebo nad Grecją. "Pył może być niebezpieczny"
Społeczeństwo
Sąd pozwolił na eutanazję, choć prawo jej zakazuje. Pierwszy taki przypadek