Sondaż: 73,5 proc. Polaków niezadowolona ze sposobu finansowania billboardów

Zdecydowana większość uczestników sondażu IBRiS dla Radia Zet jest niezadowolona z faktu, że kampania billboardowa wspierająca reformę sądów proponowaną przez PiS jest finansowana przez spółki skarbu państwa, których środki trafiają do realizującej kampanię Polskiej Fundacji Narodowej.

Aktualizacja: 22.09.2017 17:00 Publikacja: 22.09.2017 16:40

Sondaż: 73,5 proc. Polaków niezadowolona ze sposobu finansowania billboardów

Foto: materiały prasowe

Sposób finansowania kampanii podoba się 20,3 proc. ankietowanych.

6,3 proc. respondentów nie ma zdania w tej kwestii.

Sondaż przeprowadzono 19-20 września 2017 roku na próbie 1100 dorosłych Polaków. Ankietowanym zadano pytanie: Jak ocena Pani/Pan fakt, że kampania rządowych zmian w sądownictwie finansowana jest przez państwowe spółki?

PFN prowadzi kampanię billboardową od 9 września. Fundację powołano w celu dbania o dobre imię Polski poza jej granicami.

Elementem kampanii są również emitowane w telewizji i internecie spoty przekonujące do tego, że reforma sądownictwa jest konieczna.

PKW, który miał zbadać, czy kampania nie jest formą niezgodnego z prawem finansowania kampanii wyborczej przez PiS nie zajął się sprawą, ponieważ - jak przekonywali przedstawiciele PKW - nie mają odpowiednich instrumentów do takiego działania.

Sposób finansowania kampanii podoba się 20,3 proc. ankietowanych.

6,3 proc. respondentów nie ma zdania w tej kwestii.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Warszawa: Aktywiści grupy Ostatnie Pokolenie przykleili się do asfaltu w centrum
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Społeczeństwo
Afera Collegium Humanum. Wątpliwy doktorat Pawła Cz.
Społeczeństwo
Cudzoziemka urodziła dziecko przy polsko-białoruskiej granicy. Trafiła do szpitala
Społeczeństwo
Sondaż: Polacy nie boją się wojny
Społeczeństwo
Odeszła pozostając wierna sobie. Jaka naprawdę była prof. Jadwiga Staniszkis