Bojkot "Tigera" nie działa. Udziały rynkowe marki wzrosły

aktualizacja: 29.08.2017, 15:51
Foto: Fotorzepa/ Magda Starowieyska

Ponad 25 procent badanych w sondażu SW Research "Rzeczpospolitej" stwierdziło, że weźmie udział w bojkocie produktów firmy Maspex po kontrowersyjnej reklamie przy okazji rocznicy Powstania Warszawskiego. Tymczasem z raportu Centrum Monitorowania Rynku, które zbiera dane z kas fiskalnych wynika, że marka napoju energetycznego Tiger zaczęła odzyskiwać utracone udziały rynkowe - informują wirtualnemedia.pl.

REDAKCJA POLECA
29.08.2017
Sondaż: Ilu Polaków gotowych do bojkotu Tigera
27.08.2017
Znieważyli pomnik Pileckiego, niech za to odpowiedzą
24.08.2017
300 tys. dolarów w spadku dla kotów
kariera
Jak przekonać szefa do awansu?

Udziały rynkowe Tigera, produkowanego przez Maspex Wadowice, wzrosły po aferze związanej z kontrowersyjnymi reklamami na Instagramie.

Według analizy Centrum Monitorowania Rynku, udziały w sprzedaży tych napojów energetycznych w tygodniu od 14 do 21 sierpnia wzrosły o 0,7 pkt. proc., w porównaniu z tygodniem poprzednim i wyniosły 19,8 procent.

CMR zebrał dane z próby ok. 400 sklepów niezależnych i z tzw. miękką franczyzą o powierzchni do 300 metrów kwadratowych. Jak powiedział Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD, dane z pozostałych 5,5 tys. sklepów sieciowych mają być dostępne w czwartek.

– Bojkoty w Polsce nie działają, jeśli chodzi o efekt sprzedażowy, jesteśmy mało wrażliwi społecznie – mówił „Rzeczpospolitej" dwa tygodnie temu Tomasz Bartnik, partner w agencji reklamowej One Eleven.

1 sierpnia na instagramowym profilu napoju "Tiger" zamieszczono grafikę ze środkowym palcem z zawiniętą na nim czerwoną kokardą. Widoczny był także napis: "1 sierpnia dzień pamięci" oraz: "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!". Po krytyce, jaka spadła na Tigera, Maspex rozwiązał umowę z odpowiedzialną za grafikę agencją reklamową J. Walter Thompson Group Poland, zlikwidował profile na Twitterze i Instagramie oraz wpłacił 500 tys. zł na konto  Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej.

Komentarz dnia
Żródło: Wirtualne Media

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE