Coraz większa siła kobiecego zarządzania

Już po raz ósmy wybraliśmy dziesięć ambitnych kobiet, które mimo młodego wieku mogą się pochwalić błyskotliwą karierą zawodową i osiągnięciem wysokich stanowisk w firmach.

Aktualizacja: 07.03.2017 20:39 Publikacja: 07.03.2017 18:53

Foto: 123RF

Sektor nowoczesnych usług dla biznesu, handel oraz szybko rosnący rynek nieruchomości komercyjnych – to w tych branżach kobiety mają dzisiaj największe szanse na szybką karierę zawodową. Wskazuje na to tegoroczna, ósma już, edycja naszego zestawienia 10 Wschodzących Gwiazd Biznesu.

Zestawieniem, które (w kolejności alfabetycznej) publikujemy, jak co roku, z okazji Dnia Kobiet, chcemy wyróżnić ambitne panie, które w trakcie kilkunastu (a niekiedy zaledwie kilku) lat kariery zawodowej osiągnęły już wysokie i wpływowe stanowiska w znanych firmach. Na tym nie koniec, bo wierzymy, że tegoroczne wschodzące gwiazdy jeszcze większą rolę w polskim biznesie mogą odegrać w przyszłości. Sukcesy wielu z dotychczasowych laureatek naszego zestawienia dowodzą, że ta wiara ma solidne podstawy – nasze gwiazdy pną się w górę, awansując na wyższe stanowiska czy przechodząc z zarządów na poziomie krajowym do międzynarodowych struktur firm.

Podobnie jak w poprzednich latach, również teraz w przygotowaniu listy uczestniczyli dziennikarze „Rzeczpospolitej" i „Parkietu" oraz przedstawiciele firm executive search, specjalizujących się w rekrutacji na wysokie stanowiska menedżerskie. Nie mieli łatwego zadania, gdyż zgodnie z zasadą przyjętą na starcie naszego projektu wschodzącą gwiazdą biznesu można zostać tylko raz. To oznacza, że co roku wyszukujemy grupę nowych kandydatek, wyławiając informacje o awansach albo nowych nominacjach w firmach.

Reguła ta ogranicza jednak grupę potencjalnych laureatek, tym bardziej że firmy z reguły ograniczają się do informowania o zmianach na najwyższych stanowiskach – prezesa czy dyrektora generalnego. A część z nich – szczególnie krajowe, prywatne spółki – nie robi nawet tego. W rezultacie, przeważają menedżerki z międzynarodowych korporacji. Awansom kobiet sprzyja coraz częściej promowana tam polityka różnorodności, która zwykle łączy się z rozwiązaniami prorodzinnymi oraz elastycznym systemem pracy ułatwiającymi pogodzenie kariery zawodowej z życiem prywatnym.

Jak wynika z ogłaszanego 8 marca raportu firmy doradczej McKinsey & Company (patrz B9), przekonanie, że na stanowisku zarządczym wymaga się pełnej dyspozycyjności, dla wielu kobiet jest jedną z głównych barier w karierze. Sprzyja jej dominacja mężczyzn we władzach większości dużych firm, które często są zarządzane wyłącznie przez męskie zespoły. Nie mniej ważną barierą bywa jednak brak wiary w siebie i niechęć do autopromocji. Temu przypisujemy fakt, że co roku kilka kandydatek na gwiazdy na prośbę o zdjęcie lub dodatkowe informacje reaguje prośbą o wyłączenie ich z zestawienia. Niekiedy otwarcie mówią, że wolą pozostać w cieniu. Hamujący karierę brak asertywności pokazują opublikowane we wtorek badania firmy Work Service, według których kobiety częściej niż mężczyźni obawiają się utraty pracy. Rzadziej upominały się w minionym roku o podwyżkę. To przekłada się na różnicę między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach, chociaż w Polsce i tak jest ona stosunkowo niewielka (zaledwie 8 proc.).

Czy kobiety są dyskryminowane w polskich firmach?

Podyskutuj z nami na: facebook.com/ dziennikrzeczpospolita

- Anna Grabowska, członek zarządu Żabki

Stanowisko zajmuje od kwietnia 2016 r., jest członkiem zarządu ds. komercyjnych, odpowiadając za pracę departamentów handlowego i marketingu. Wcześniej przez blisko 19 lat związana była z Tesco, m.in. jako dyrektor Działu Zakupów Artykułów Żywnościowych. Przez cztery lata pracy dla tej brytyjskiej sieci zasiadała w zarządzie Tesco Polska. Doświadczenie zawodowe zdobywała również w Tesco w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a w ostatnich latach pracy dla firmy również przeprowadzając reorganizację i optymalizację zespołu Zakupów Artykułów Spożywczych w Europie Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry).

Jest absolwentką Handlu Zagranicznego na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ukończyła również wiele programów w zakresie zarządzania, strategii biznesowych i kierowania zespołem na polskich i zagranicznych uczelniach, m.in. w: London Business School, INSEAD France, Wharton University of Pennsylvania.

Żabka Polska prowadzi w naszym kraju sklepy pod marką Żabka oraz Fresh Market. W sumie ma ich ok. 4,5 tys., w ostatnich latach uruchamiała po ok. 500 placówek rocznie. Niedawno poinformowano o sprzedaży spółki Żabka Polska przez fundusz Mid Europa Partners na rzecz CVC Capital Partners. Według nieoficjalnych informacji wartość transakcji wyniosła ok. 1 mld euro.

- Ewelina Jarosińska, wiceprezes Kaufland Polska

Jest absolwentką inżynierii oprogramowania na Politechnice Wrocławskiej. W 2007 r. ukończyła Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Centrum Kształcenia Kadr Menedżerskich Agencji Rozwoju Gospodarczego. Karierę zawodową Ewelina Jarosińska rozpoczęła w 2001 roku w Wyższej Szkole Zarządzania i Finansów we Wrocławiu jako kierownik Działu IT. W 2008 rozpoczęła pracę w firmie Kaufland jako specjalista

w Dziale Zaopatrzenia, następnie po siedmiu miesiącach awansowała na stanowisko kierownika Działu Zakupu IT. Niespełna pięć lat później została dyrektorem działu w Pionie Zaopatrzenia. W 2015 r. została z kolei dyrektorem Pionu Ekspansji. Po roku otrzymała dodatkową funkcję prokurenta. We wrześniu 2016 roku objęła stanowisko wiceprezesa Kaufland Polska. Biegle mówi w języku angielskim i niemieckim.

Jest mamą dwóch synów, co jak sama mówi, jest najważniejszą i najbardziej wymagającą rolą w jej życiu. Jej pasją są podróże – wykorzystuje je na spędzanie czasu z rodziną oraz na poszerzanie horyzontów i poznawanie nowych kultur. W wolnych chwilach poświęca się lekturze, pasjonuje ją literatura biznesowa. Chętnie eksperymentuje w kuchni, jest także miłośniczką sportu. Jak sama przyznaje, ma ogromną słabość do butów.

- Paulina Jurkiewicz, dyrektor i członek zarządu polskiej Fabryki L'Oréal – Kosmepol w Kaniach pod Warszawą

Od prawie trzech lat kieruje jedną z czołowych fabryk L'Oréal, największej firmy kosmetycznej na świecie. Z jej polskim zakładem Paulina Jurkiewicz jest związana od czasu studiów. Po trzecim roku romanistyki na Uniwersytecie Wrocławskim dostała się na letni staż w Kaniach, po którym otrzymała propozycję stałej pracy. Ofertę przyjęła, a po roku dokonała ostatecznego wyboru – studia skończyła zaocznie, łącząc naukę z pracą w dziale logistyki Kosmepolu. Wkrótce potem została kierownikiem centrali dystrybucyjnej, a następnie menedżerem łańcucha dostaw (w międzyczasie skończyła studia podyplomowe z logistyki na SGH).

Przed czterema laty awansowała na szefa działu produkcji, a po kilku miesiącach na stanowisko dyrektora Kosmepolu, który z końcem 2016 r. stał się największą fabryką L'Oréal na świecie pod względem liczby produkowanych jednostek. Paulina Jurkiewicz podkreśla, że bazuje na modelu zarządzania opartym na metodzie małych, ale konsekwentnych kroków. Wierzy w potencjał ludzi, twierdząc, że sukces jest możliwy tylko wtedy, gdy cały zespół rozumie zasady gry.

Karierę zawodową łączy z obowiązkami mamy dwójki dzieci, a w wolnym czasie pracuje w ogrodzie, czyta i podróżuje.

- Ewelina Kałużna, dyrektor ds. leasingu w Skanska Property Poland, członek rady zarządczej spółki

Od roku jest dyrektorem ds. leasingu w Skanska Property Poland, gdzie odpowiada za realizację strategii firmy związanej z wynajmem oraz za zarządzanie wartością jej nieruchomości. Ubiegły rok Skanska zakończyła z rekordowym wynikiem najmu powierzchni biurowej – ponad 80 tys. mkw. w 50 umowach leasingowych. Ewelina Kałużna, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (na kierunku International Relations, Investment in Real Estate Specialization), ma ponaddziesięcioletnią praktykę w branży nieruchomości komercyjnych wspartą prestiżowymi profesjonalnymi tytułami (MRICS i CCIM oraz Leed Green Associate). Doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowych agencjach doradczych. Przed dołączeniem do zespołu Skanska pełniła funkcję dyrektora i kierowała zespołem w Colliers International, współpracując z deweloperami obecnymi na warszawskim rynku nieruchomości. Wcześniej pracowała w JLL, gdzie była odpowiedzialna za realizację kompleksowej strategii komercjalizacji budynków biurowych. Dynamiczną karierę łączy z życiem rodzinnym i hobby – interesuje się modą, podróżami i sportem (codziennie trenuje pływanie).

- Justyna Kur, wiceprezes Apsys Polska

Justyna Kur pełni też funkcję dyrektora ds. zarządzania nieruchomościami Apsys Polska. Firma znana jest jako twórca takich obiektów, jak Manufaktura, Centrum Janki czy ostatnio Posnania. To jedna z największych firm na szybko rosnącym rynku nieruchomości handlowych.

Pani wiceprezes jest absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego oraz Studiów Podyplomowych w zakresie Zarządzania Nieruchomościami Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Po raz pierwszy zawodowo zetknęła się z rynkiem centrów handlowych w 1998 roku, rozpoczynając pracę jako asystentka dyrekcji centrum handlowego. Kiedy zaczynała swoją przygodę z tą branżą, polski rynek centrów handlowych dopiero się rozwijał.

W Apsys Polska pracuje od 16 lat, zajmowała w przeszłości stanowiska dyrektora centrum handlowego, a później dyrektora regionalnego. Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora ds. zarządzania nieruchomościami i zarządzania umowami najmu, odpowiada za zarządzanie portfolio 23 centrów handlowych – w tym za bieżące utrzymanie nieruchomości, marketing, zarządzanie umowami najmu, kontakty z najemcami. Do zarządu Apsys Polska została powołana w lutym 2016 r. Nadzoruje pracę zespołu 192 osób. W czasie wolnym ćwiczy jogę.

- Mira Mech, dyrektor operacyjna Projektów Finansowo-Księgowych w Accenture Operations Poland

W lutym 2016 roku Mira Mech objęła stanowisko szefa projektów finansowo-księgowych Accenture Operations w Polsce. Weszła w ten sposób do ścisłego kierownictwa firmy i zarządza międzynarodowym zespołem ponad 500 specjalistów z zakresu F&A (Finance & Accounting) realizującym projekty na rzecz kluczowych klientów Accenture Operations, w tym firm z listy Fortune Global Top 500. Mira Mech odpowiada także za program innowacyjności obejmujący między innymi rozwiązania z zakresu automatyzacji i wykorzystania sztucznej inteligencji w działaniach finansowo-księgowych realizowanych w Polsce. Absolwentka lingwistyki Uniwersytetu Wrocławskiego (ma też międzynarodowy certyfikat CIMA z rachunkowości zarządczej) przed przyjściem do Accenture pracowała m.in. w SWS Energy i SDI Media. W Accenture Operations pracuje od czterech lat. Zaczynała od zarządzania 25-osobowym zespołem zapewniającym usługi księgowe dla jednego z czołowych graczy Doliny Krzemowej. Mira Mech godzi karierę z rolą mamy dwuletnich bliźniąt. Razem z rodziną realizuje swoje pasje – podróże i fotografie, jest też amatorką awiacji. Twierdzi, że ceni sobie autentyczność, szacunek dla drugiego człowieka i odwagę w realizowaniu swoich marzeń.

- Anna Młyniec, dyrektor międzynarodowy w Jones Lang LaSalle (JLL)

Na początku grudnia 2016 r. Anna Młyniec, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych i Reprezentacji Najemcy w JLL, awansowała na stanowisko dyrektora międzynarodowego (International Director), najwyższą pozycję w tej firmie, należącej do czołówki rynku nieruchomości komercyjnych. Tym samym została drugą kobietą w Europie Środkowo-Wschodniej z tytułem International Director (pierwszą jest również Polka, Agata Sekuła). Anna Młyniec ma za sobą kilkanaście lat praktyki na rynku nieruchomości komercyjnych, specjalizując się w strategicznym doradztwie dla firm dotyczącym wynajmu biur, relokacji oraz konsolidacji. Pracę w JLL zaczynała jako stażystka w Dziale Wynajmu Powierzchni Biurowych, gdzie obecnie zarządza zespołem na 13 najbardziej aktywnych rynkach w Polsce. Dodatkowo jest odpowiedzialna za tworzenie i rozwój platformy bazy danych OfficeFinder w Polsce, a także za wdrożenie tego projektu w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Absolwentka Wydziału Geodezji i Kartografii na Politechnice Warszawskiej, ukończyła tam jeszcze studia podyplomowe w zakresie wyceny nieruchomości. Ma także licencję pośrednika nieruchomości oraz tytuł Certified Commercial Investment Member. Karierę łączy z wychowaniem dwójki dzieci i znajduje czas na hobby (nurkowanie, fotografia podwodna i książki).

- Anna Młyniec, dyrektor międzynarodowy w Jones Lang LaSalle (JLL)

Na początku grudnia 2016 r. Anna Młyniec, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych i Reprezentacji Najemcy w JLL, awansowała na stanowisko dyrektora międzynarodowego (International Director), najwyższą pozycję w tej firmie, należącej do czołówki rynku nieruchomości komercyjnych. Tym samym została drugą kobietą w Europie Środkowo-Wschodniej z tytułem International Director (pierwszą jest również Polka, Agata Sekuła). Anna Młyniec ma za sobą kilkanaście lat praktyki na rynku nieruchomości komercyjnych, specjalizując się w strategicznym doradztwie dla firm dotyczącym wynajmu biur, relokacji oraz konsolidacji. Pracę w JLL zaczynała jako stażystka w Dziale Wynajmu Powierzchni Biurowych, gdzie obecnie zarządza zespołem na 13 najbardziej aktywnych rynkach w Polsce. Dodatkowo jest odpowiedzialna za tworzenie i rozwój platformy bazy danych OfficeFinder w Polsce, a także za wdrożenie tego projektu w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Absolwentka Wydziału Geodezji i Kartografii na Politechnice Warszawskiej, ukończyła tam jeszcze studia podyplomowe w zakresie wyceny nieruchomości. Ma także licencję pośrednika nieruchomości oraz tytuł Certified Commercial Investment Member. Karierę łączy z wychowaniem dwójki dzieci i znajduje czas na hobby (nurkowanie, fotografia podwodna i książki).

- Justyna Piwowarczyk, wiceprezes w Grupie Capgemini

W styczniu tego roku Justyna Piwowarczyk awansowała na stanowisko wiceprezesa (vice president) w Grupie Capgemini, która jest jednym z czołowych dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingu na świecie (stanowisko vice president jest jednym z najwyższych w globalnej strukturze Capgemini).

Aktualnie zarządza 100-osobowym zespołem ekspertów transformacji i zarządzania projektami, odpowiedzialnych za świadczenie usługi Project Management w dziale Business Services dla międzynarodowych organizacji. Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz studiów MBA w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis w Nowym Sączu. W sektorze nowoczesnych usług dla biznesu pracuje od 15 lat (zaczęła w PwC). Łączy karierę zawodową z życiem rodzinnym: ma męża i 10-letniego syna. Ma również psa – Jack Russell terrier – oraz czas na hobby, którym jest literatura – głównie kryminały i książki socjologiczne – oraz film. Nowa wiceprezes Capgemini jest też zapaloną biegaczką. – Największym osiągnięciem jest to, że nauczyłam się być cierpliwa i cieszyć z tego, co mam, a nie martwić tym, czego nie mam – twierdzi.

- Agnieszka Wrońska, prezes Link4

Od lipca 2016 roku prezes Link4. Z branżą finansową związana jest od początku kariery. Zaczynała od pracy w Ernst & Young, gdzie przez cztery lata brała udział w projektach doradczych oraz badaniach sprawozdań finansowych ubezpieczycieli majątkowych w Polsce. Ukończyła Szkołę Główną Handlową na kierunku Metody Ilościowe oraz Systemy Informacyjne. Posiada licencję aktuarialną oraz jest członkiem międzynarodowego stowarzyszenia ACCA. Przed powołaniem na stanowisko prezesa pełniła funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za pion finansów.

W Link4 pracuje od 2006 roku. Jeszcze jako dyrektor techniczny kierowała departamentem odpowiedzialnym między innymi za rozwój i tworzenie produktów, ich wycenę oraz ocenę ryzyka ubezpieczeniowego. Do 2010 roku pełniła funkcję głównego aktuariusza spółki. W ciągu 1,5 roku awansowała z dyrektora departamentu technicznego na dyrektora finansowego, członka zarządu i następnie na prezesa Link4 w zmieniającym się otoczeniu rynkowym i przy zmianie właściciela. Pod jej kierownictwem poprawiły się wyniki finansowe oraz sprzedażowe.

W chwilach wolnych od pracy lubi wędrówki tatrzańskimi szlakami, narciarstwo, nurkowanie i rozwija talenty kulinarne.

Opinie

- Iwona Kozera| założycielka Fundacji Liderki Biznesu, partner EY

Kobiety awansują, ale tylko do pewnego etapu – poziom lub dwa poziomy poniżej zarządu. Na najwyższych stanowiskach wciąż jest zdecydowanie za mało kobiet. Generalnie im wyższe stanowiska, tym jest ich mniej. Stereotypy oraz uwarunkowania kulturowe nadal utrudniają rozwój zawodowy kobiet. W dodatku patrzą one na swoje kompetencje bardzo krytycznie, więc rzadziej niż mężczyźni starają się o awans. Tymczasem 65 proc. wszystkich Polek ma wyższe wykształcenie, więc talentów, które możemy rozwijać, nie brakuje. Powoli rośnie też świadomość, że różnorodne zespoły przynoszą lepsze wyniki. Dlatego w dużych organizacjach wprowadzane są programy zapewniające większe zróżnicowanie zespołów menedżerskich. W wielu krajach europejskich podejmowane są również systemowe działania na rzecz zwiększenia udziału kobiet w gospodarce. Także w Polsce widzę początek takich działań m.in. przez rozporządzenie dotyczące ujawniania polityki różnorodności. Jednak to, czy będzie ono miało realny wpływ na karierę zawodową kobiet, zależy od tego, na ile poważnie potraktują je regulatorzy, inwestorzy i same spółki.

- Krzysztof Obłój | profesor Akademii Leona Koźmińskiego

Przeciętna udziału kobiet w zarządach firm w Polsce i innych krajach postkomunistycznych jest zdecydowanie wyższa niż na zachodzie Europy i w Ameryce. Jest to m.in. efekt komunistycznej walki klas, w tym z dyskryminacją kobiet. W USA liczba kobiet na stanowisku prezesa dużej spółki giełdowej jest marginalna, a co więcej, giełda reaguje zwykle na ich nominację krótkookresową przeceną akcji. Wynika ona z niepewności, jaką wśród inwestorów budzi powołanie nowego prezesa, wzmocnionej przez rzadkość kobiet na tym stanowisku. Z badań Millward Brown wynika, że Polki awansują szybciej niż kobiety na Zachodzie, a różnica między płacami kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach również jest istotnie mniejsza. Oznacza to, że Polki są mniej dyskryminowane niż Francuzki, Niemki czy Brytyjki, choć jest faktem, że dyskryminowane są. To kwestia historycznych zaszłości, lecz sytuacja zmienia się na lepsze. Duże firmy zaczynają traktować różnorodność jako wyzwanie. Mamy tutaj mechanizm kuli śniegowej – za pierwszym awansem kobiety do zarządu idą zwykle kolejne. Ta kula śniegowa już ruszyła i będzie się toczyć.

- Małgorzata Szturmowicz | członek zarządu Idea Banku

Odchodzi się od przypisywania kobietom wyłącznie ról gospodyń domowych i matek. Panie chętnie robią karierę i pragną również zawodowego sukcesu. Coraz częściej w godzeniu wielu obowiązków są wspierane zarówno przez bliskich – partnera, rodzinę – jak i środowisko w pracy. Przez to w dzisiejszych czasach dużo łatwiej łączyć im opiekę nad dziećmi z karierą, studiami, a nawet realizacją własnych pasji. Oczywiście kluczowe w całej sprawie jest osiągnięcie we wszystkim równowagi – jeśli kobieta poświęci się zbytnio życiu zawodowemu, może ominąć ją własne. Opublikowane jakiś czas temu w „Wall Street Journal" badania Gallup Survey alarmują, że aż 26 procent menedżerek jest singielkami, zaś 16 procent stanowią kobiety rozwiedzione lub będące w separacji, a ponad połowa nie ma dzieci. Warto, aby na początku kariery każda z pań zastanowiła się w dłuższej perspektywie, jak chce, aby wyglądało jej życie. Powinna wybrać taki zawód oraz taką firmę, która pozwoli osiągnąć jej tzw. work-life balance, czyli równowagę między pracą a życiem prywatnym. I co ważne, nie odkładać macierzyństwa na potem.

- Ilona Weiss | prezes grupy abc data

Sytuacja kobiet w biznesie jest diametralnie różna od tej sprzed jeszcze kilku lat. Zdecydowanie nie można nazwać jej idealną, choć systematycznie zmierzamy w stronę równowagi. Z danych Eurostatu wynika, że odsetek kobiet na stanowiskach menedżerskich wynosi w Polsce 44 proc. (średnia dla UE to 35 proc.). Jednocześnie statystyczna kobieta menedżer zarabia w naszym kraju o 27,7 proc. mniej niż mężczyzna na analogicznym stanowisku. Ten problem wymaga pilnego rozwiązania. Osobiście nigdy nie dzieliłam pracowników i współpracowników ze względu na płeć. Cenię sobie silne, odważne i kompetentne kobiety i takich właśnie mężczyzn. Budując zespół, szukam więc ludzi odważnych i pełnych pasji, którzy wierzą w swoje mocne strony.

Sektor nowoczesnych usług dla biznesu, handel oraz szybko rosnący rynek nieruchomości komercyjnych – to w tych branżach kobiety mają dzisiaj największe szanse na szybką karierę zawodową. Wskazuje na to tegoroczna, ósma już, edycja naszego zestawienia 10 Wschodzących Gwiazd Biznesu.

Zestawieniem, które (w kolejności alfabetycznej) publikujemy, jak co roku, z okazji Dnia Kobiet, chcemy wyróżnić ambitne panie, które w trakcie kilkunastu (a niekiedy zaledwie kilku) lat kariery zawodowej osiągnęły już wysokie i wpływowe stanowiska w znanych firmach. Na tym nie koniec, bo wierzymy, że tegoroczne wschodzące gwiazdy jeszcze większą rolę w polskim biznesie mogą odegrać w przyszłości. Sukcesy wielu z dotychczasowych laureatek naszego zestawienia dowodzą, że ta wiara ma solidne podstawy – nasze gwiazdy pną się w górę, awansując na wyższe stanowiska czy przechodząc z zarządów na poziomie krajowym do międzynarodowych struktur firm.

Pozostało 95% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Praca
Rząd odpowiada na plany masowych zwolnień w firmach. 50 mln zł wsparcia
Praca
Trudno dzisiaj zagonić pracownika do biura. Szczególnie w piątek
Praca
Tego powinni się uczyć przyszli menedżerowie AI
Praca
Depresja pracowników kosztuje firmy miliardy złotych. Straty są coraz większe
Praca
Rekordowa liczba studenckich staży w Programie Kariera