W I półroczu br. na czołowym portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl opublikowano prawie 10 tys. ofert pracy dla specjalistów z branży HR. To o 16 proc. więcej niż w tym samym okresie minionego roku. Anna Częścik z Pracuj.pl zaznacza, że 60 proc. tegorocznych ofert było skierowanych do specjalistów ds. rekrutacji i employer brandingu.
– Tak duże zapotrzebowanie na osoby specjalizujące się w rekrutacji i employer brandingu jest wynikiem obecnej sytuacji na rynku pracy i rosnącego zapotrzebowania pracodawców na specjalistów. Dobrze przeprowadzona rekrutacja pozwala nie tylko na pozyskanie odpowiednich ekspertów do pracy, ale i zbudowanie wizerunku odpowiedzialnego pracodawcy, co ułatwia poszukiwanie najlepszych pracowników w przyszłości – wyjaśnia Częścik.
20-proc. wzrost branży
Jak przyznaje Artur Skiba, prezes firmy rekrutacyjnej Antal, na umacniającym się rynku kandydata bardzo ważna jest jakość rekruterów, którzy w krótkim czasie muszą znaleźć odpowiednich kandydatów. Przy rosnącej liczbie zleceń popyt na łowców głów także się zwiększa. Potwierdza to Piotr Kaczmarski z HRK, zaznaczając, że niemal każdy z 16 branżowych zespołów rekrutacyjnych firmy zwiększa zatrudnienie, i to o 15–20 proc.
– Branża rekrutacyjna rośnie o ok. 20 proc. rocznie i aby sprostać tak szybkiej dynamice wzrostu, potrzebuje powiększania zespołów specjalistów, zwłaszcza tych z kompetencjami sprzedażowymi – podkreśla Katarzyna Gurszyńska z agencji zatrudnienia Randstad, jednej z firm zaangażowanych w kampanię „Rób karierę zawodowo".
Wizerunkowa kampania, którą zorganizowało Polskie Forum HR (PFHR) wraz z Employer Branding Institute, ma wypromować agencje zatrudnienia jako pracodawców oferujących atrakcyjne możliwości rozwoju kariery również dla osób, które do tej pory nie były zawodowo związane z rynkiem HR. Przede wszystkim dla doświadczonych handlowców.