To firmy są odpowiedzialne za działania promujące i wspierające wzrost udziału kobiet na stanowiskach kierowniczych – twierdzi zgodnie większość (58 proc.) liderów opinii na świecie, którzy wzięli udział w badaniu agencji zatrudnienia ManpowerGroup. Znacznie mniejsza część badanych, bo tylko co trzeci z ponad 220, uważa, że do poprawy sytuacji przyczynia się polityka, w tym programy i kwoty dla kobiet.
Sceptycznie zapatrują się też na programy i strategie na rzecz równouprawnienia i awansu kobiet w firmach. Wprawdzie pomagają one zwiększyć udział kobiet we władzach, ale dzieje się to bardzo wolno. Nic więc dziwnego, że czas potrzebny do osiągnięcia równych zawodowych szans kobiet i mężczyzn, w tym realnego parytetu we władzach firm, uczestnicy badania określają średnio na 17 lat. Nie wynika to bynajmniej z braku ambicji czy pasywnej postawy samych pań. Najnowsze badanie firmy rekrutacyjnej Hays Poland dowodzi, że w Polsce kobiety nawet częściej niż mężczyźni dążą do objęcia wysokich stanowisk menedżerskich.