Biznes z ludzką twarzą

Audytorzy nie pracują wyłącznie dla zysku, dlatego postanowiliśmy docenić ich działalność prospołeczną. Nagrodzone firmy to: PwC, KPMG, Grupa Pro Audit, EY oraz Saks Audit.

Aktualizacja: 01.06.2016 23:37 Publikacja: 18.04.2016 01:01

W kategorii prospołeczne firmy audytorskie nagrodziliśmy: PwC (przy mikrofonie dyrektor Mirosław Szm

W kategorii prospołeczne firmy audytorskie nagrodziliśmy: PwC (przy mikrofonie dyrektor Mirosław Szmigielski), KPMG, Pro Audit, EY oraz Saks Audit

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Społeczna odpowiedzialność biznesu na dojrzałych rynkach odgrywa coraz większą rolę. Również w Polsce zyskuje na znaczeniu. W branży audytorskiej nie brak firm, które w ostatnich latach prowadzą aktywną działalność charytatywną. Wśród wyróżnionych przez „Rzeczpospolitą" są zarówno reprezentanci wielkiej czwórki, jak i mniejsi gracze.

– Od 2008 r. w PwC działa program usług pro bono, nasi eksperci doradzali m.in. Polskiej Federacji Banków Żywności, Fundacji Incjatyw Społeczno-Ekonomicznych czy organizacji Ashoka – wymienia Günter Westphal, partner PwC. W 2015 r. firma otworzyła Klub Innowatorów Społecznych, jako forum dla kreatywnych ludzi z różnych środowisk, którzy chcą współpracować na rzecz innowacyjnych, prospołecznych rozwiązań. – Angażujemy się także w działania na rzecz transparentności i dobrego zarządzania w organizacjach pozarządowych, np. wsparliśmy wydanie polskiej wersji „Przewodnika po sprawozdawczości opartej na rezultatach" – wskazuje Westphal.

Rafał Hummel, dyrektor w dziale audytu EY, podkreśla, że dobry audytor, podobnie jak każdy odnoszący sukcesy biznes, powinien wnosić do otoczenia więcej niż tylko profesjonalne wywiązywanie się z zawodowych obowiązków. – Jak mawiał Molier, jesteśmy odpowiedzialni nie tylko za to, co robimy, ale także za to, czego nie robimy – mówi Hummel.

Wskazuje na zaangażowanie firmy w audyty pro bono, konkurs „Dobroczyńca roku" czy aktywne wsparcie działań na rzecz poprawy funkcjonowania polskiej gospodarki poprzez autorski program „Sprawne państwo". – Nie do przecenienia jest rola pracowniczej Fundacji EY dla wspierania rodzicielstwa zastępczego – dodaje Hummel. Firma promuje też polskich przedsiębiorców poprzez lokalną edycję międzynarodowego konkursu EY „Przedsiębiorca roku".

Aktywnie udziela się również KMPG. – Widzimy duże zainteresowanie i zaangażowanie pracowników w akcje społeczne. Często sami wychodzą z inicjatywą, dlatego zainaugurowaliśmy dla nich program grantowy – mówi Magdalena Maruszczak, dyrektor marketingu i komunikacji w KPMG w Polsce. Dodaje, że w pierwszej edycji programu wyróżniono cztery projekty, które zrealizowane zostaną poprzez pracę wolontariacką pracowników, przy wsparciu finansowym KPMG w kwocie do 5000 zł. – Wyróżnione projekty dotyczą wsparcia rozwoju młodzieży, pomocy chorym oraz działań na rzecz kultury – wymienia Maruszczak.

Z kolei Saks Audit wspiera Fundację Od Pokoleń Dla Pokoleń, a Pro Audit Fundację Chrześcijańskie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych ich Rodzin i Przyjaciół Ognisko, Stowarzyszenie Piękne Anioły oraz Fundację Mam Marzenie. —kmk

Społeczna odpowiedzialność biznesu na dojrzałych rynkach odgrywa coraz większą rolę. Również w Polsce zyskuje na znaczeniu. W branży audytorskiej nie brak firm, które w ostatnich latach prowadzą aktywną działalność charytatywną. Wśród wyróżnionych przez „Rzeczpospolitą" są zarówno reprezentanci wielkiej czwórki, jak i mniejsi gracze.

– Od 2008 r. w PwC działa program usług pro bono, nasi eksperci doradzali m.in. Polskiej Federacji Banków Żywności, Fundacji Incjatyw Społeczno-Ekonomicznych czy organizacji Ashoka – wymienia Günter Westphal, partner PwC. W 2015 r. firma otworzyła Klub Innowatorów Społecznych, jako forum dla kreatywnych ludzi z różnych środowisk, którzy chcą współpracować na rzecz innowacyjnych, prospołecznych rozwiązań. – Angażujemy się także w działania na rzecz transparentności i dobrego zarządzania w organizacjach pozarządowych, np. wsparliśmy wydanie polskiej wersji „Przewodnika po sprawozdawczości opartej na rezultatach" – wskazuje Westphal.

Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko