Lidl rezygnuje ze sprzedaży jajek “trójek”. To sukces koalicji Open Wing Alliance

Lidl, jedna z największych sieci spożywczych w Europie, rezygnuje ze sprzedaży jajek pochodzących z chowu klatkowego. Tzw. „trójki” znikną z sieci do 2025 roku - informuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Aktualizacja: 02.11.2016 07:31 Publikacja: 02.11.2016 07:16

Lidl rezygnuje ze sprzedaży jajek “trójek”. To sukces koalicji Open Wing Alliance

Foto: Pixabay

Jajka oznaczone cyfrą “3” pochodzą z chowu klatkowego, który jest dla kur niosek dożywotnim więzieniem. Ten przedmiotowy i niehumanitarny sposób hodowli jest coraz częściej krytykowany i bojkotowany przez świadomych konsumentów.

Lidl zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie zrezygnuje z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego do sklepów na całym świecie. Polityka sieci Lidl jest wyjątkowa, ponieważ zakłada wycofanie się z wykorzystywania “trójek” w przypadku wszystkich jaj i produktów marki własnej, w tym produktów firmowych zawierających jajka – paczkowanych czy wypieków.

Zmiana polityki sieci Lidl obejmie wiele europejskich krajów, m. in. Polskę, Bułgarię, Chorwację, Litwę, Rumunię, Słowację i Czechy. Dodatkowo w Austrii, Belgii, Finlandii, Danii, Szwajcarii czy Szwecji zostanie wprowadzony harmonogram, którego rezultatem będzie całkowita rezygnacja z jajek “trójek” do końca 2016 roku. Obecnie w sklepach Lidl w Niemczech i Holandii można kupić wyłącznie jajka niepochodzące z chowu klatkowego. W ostatnim czasie sieć ogłosiła przyjęcie podobnego podejścia w Wielkiej Brytanii.

Lidl zobowiązał się do zmiany swojej polityki w następstwie rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki oraz z członkami Open Wing Alliance. Koalicja wystosowała do sieci Lidl prośbę o wycofanie z całej swojej oferty jaj z chowu klatkowego, co zapoczątkowało owocny dialog i pozwoliło na określenie konkretnych ram czasowych. Przyjęcie nowej polityki sprawia, że Lidl jest jedną z pierwszych firm, które zobowiązały się całkowicie zrezygnować z wykorzystywania jaj oznaczonych cyfrą “3”.

Decyzja sieci Lidl bardzo nas cieszy i daje nadzieję na to, że pozostałe sieci handlowe zdecydują się na podjęcie podobnych działań. Od kilku lat prowadzimy kampanię na rzecz poprawy losu kur niosek i wycofania jajek “trójek” ze sprzedaży. Jest wiele alternatyw dla jajek z chowu klatkowego, które stanowią prawie 90% sprzedawanych w Polsce jaj.

Jeśli chcesz wyrazić swój sprzeciw wobec tego procederu, wejdź na stronę kampanii “Jak one to znoszą?” i podpisz deklarację niekupowania jajek z cyfrą “3”: jakonetoznosza.pl.

Źródło: Otwarte Klatki

Jajka oznaczone cyfrą “3” pochodzą z chowu klatkowego, który jest dla kur niosek dożywotnim więzieniem. Ten przedmiotowy i niehumanitarny sposób hodowli jest coraz częściej krytykowany i bojkotowany przez świadomych konsumentów.

Lidl zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie zrezygnuje z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego do sklepów na całym świecie. Polityka sieci Lidl jest wyjątkowa, ponieważ zakłada wycofanie się z wykorzystywania “trójek” w przypadku wszystkich jaj i produktów marki własnej, w tym produktów firmowych zawierających jajka – paczkowanych czy wypieków.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku