Santander pomoże znaleźć kontrahenta

Korzystanie z Santander Trade Network zdejmuje z eksportera konieczność weryfikacji i selekcji dziesiątków ofert od różnych firm na danym rynku.

Publikacja: 13.09.2017 19:27

Dla powodzenia ekspansji zagranicznej firm szczególne znaczenie ma rozpoznanie rynków oraz znalezien

Dla powodzenia ekspansji zagranicznej firm szczególne znaczenie ma rozpoznanie rynków oraz znalezienie odpowiedniego partnera

Foto: Fotolia

Polski eksport w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku osiągnął wartość 114,6 mld euro. Jak poinformował GUS, to 8,4 proc. więcej niż w tym samym czasie rok temu. Według prognoz Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych KUKE w całym 2017 r. eksport wyniesie 194,4 mld euro, a w przyszłym przekroczy 211 mld euro.

Ten wzrost to efekt zwiększania sprzedaży przez dotychczasowych eksporterów, ale także coraz większej skali ekspansji firm, które dopiero rozkręcają międzynarodową aktywność. Dla powodzenia działań tych ostatnich szczególne znaczenie ma rozpoznanie rynków oraz znalezienie odpowiedniego partnera.

W jednym i drugim mogą pomóc globalne banki, mogące w dowolnym regionie świata wspierać przedsiębiorców za pośrednictwem własnych oddziałów lub współpracujących z nimi partnerów.

Tego rodzaju usługi oferuje Bank Zachodni WBK, którego klienci mają dostęp do Santander Trade Network. To międzynarodowa platforma umożliwiająca znalezienie w wybranych krajach sprawdzonych partnerów biznesowych oraz korzystanie z ich usług na preferencyjnych warunkach. Działa już w Polsce, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Niemczech, Peru, Meksyku i w Chinach.

Obejmuje obecnie cztery obszary wsparcia. To marketing i komunikacja (np. badania rynkowe, strategia komunikacji, plan działań marketingowych), networking (organizacja spotkań handlowych, prezentacja produktów, udział w targach), centra biznesowe (wirtualne biuro, wynajem powierzchni biurowych) i inne usługi, jak wsparcie prawno-podatkowe oraz rekrutacja. W perspektywie Grupa Santander zamierza wprowadzić platformę na wszystkie rynki, na których jest obecna.

Może być łatwiej

Dla firm, które już wybrały kierunek ekspansji, ale nie mają jeszcze partnera, korzystanie z Santander Trade Network jest dużym ułatwieniem. Zdejmuje z firmy ciężar weryfikacji i selekcji dziesiątków ofert różnych firm na danym rynku.

– Eksporterzy i importerzy z Polski otrzymują dostęp do profesjonalnych usług podmiotów z potwierdzonym przez nas doświadczeniem i stabilną sytuacją finansową – mówi Wojciech Łopatkiewicz z International Desk Banku Zachodniego WBK, koordynator projektu Santander Trade Network w Polsce.

Korzystanie z usługi jest proste. Firma loguje się poprzez system bankowości elektronicznej dla firm iBiznes24, następnie wybiera kraj i poszukiwaną usługę. Potem wypełnia formularz pozwalający dostawcy na przygotowanie oferty. Wstępne odpowiedzi od spływają już po czterech–siedmiu dniach. Jeśli propozycja spełni oczekiwania, to na bazie dwustronnego porozumienia firma może rozpocząć współpracę z wybranym partnerem.

Bank nie pobiera za to opłat ani prowizji. Za to firmy mogą liczyć na preferencyjne warunki cenowe u zagranicznych usługodawców.

– Korzystając z naszej sieci, przedsiębiorca może otrzymać od zagranicznego partnera zniżkę nawet od 10 do 40 proc. w stosunku do cen rynkowych – podkreśla Łopatkiewicz.

Umówią spotkania

BZ WBK przygotował w ramach Santander Trade Network oferty dla 28 polskich firm. Najczęściej zapytania dotyczą takich krajów, jak Niemcy, Wielka Brytania i Hiszpania. Z kierunków pozaeuropejskich największym zainteresowaniem cieszy się Meksyk.

– 90 proc. firm prosi o przygotowanie agendy handlowej, tj. umówienie spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi na rynkach Grupy Santander, gdzie działa projekt Network – dodaje Łopatkiewicz.

W każdym z krajów włączonych do Santander Trade Network potencjalni partnerzy poddani zostali dokładnej weryfikacji. Szczególne znaczenie miało doświadczenie w oferowanych usługach, ich jakość oraz stabilność sytuacji finansowej. Wszystkie te elementy są na bieżąco monitorowane przez ekspertów Santandera.

Program Rozwoju Eksportu to inicjatywa Banku Zachodniego WBK, realizowana wraz z partnerami merytorycznymi: Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE), Bisnode i KPMG. Celem programu jest wsparcie polskich eksporterów w prowadzeniu biznesu międzynarodowego.

Polski eksport w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku osiągnął wartość 114,6 mld euro. Jak poinformował GUS, to 8,4 proc. więcej niż w tym samym czasie rok temu. Według prognoz Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych KUKE w całym 2017 r. eksport wyniesie 194,4 mld euro, a w przyszłym przekroczy 211 mld euro.

Ten wzrost to efekt zwiększania sprzedaży przez dotychczasowych eksporterów, ale także coraz większej skali ekspansji firm, które dopiero rozkręcają międzynarodową aktywność. Dla powodzenia działań tych ostatnich szczególne znaczenie ma rozpoznanie rynków oraz znalezienie odpowiedniego partnera.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Najważniejsza jest idea demokracji. Także dla gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
Polacy szczęśliwsi – nie tylko na swoim
Materiał partnera
Dezinformacja łatwo zmienia cel
Materiał partnera
Miasta idą w kierunku inteligentnego zarządzania
Materiał partnera
Ciągle szukamy nowych rozwiązań