Aktualizacja: 31.07.2017 19:37 Publikacja: 31.07.2017 18:04
Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek
W pierwszej połowie 2017 r. fotoradary Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD) zarejestrowały blisko 520 tys. wykroczeń. W samej Warszawie prawie 26 tys. – to najnowsze statystyki GITD. Wygląda na to, że wkrótce będzie ich jeszcze więcej. W dodatku trudniej będzie je podważyć.
Minister rozwoju i finansów przygotował projekt rozporządzenia, którym wprowadza dokładne i w pełni miarodajne urządzenia pomiarowe. To reakcja na skargi kierowców. Od lat narzekają na urządzenia, takie jak rapid czy iskra. Krytykuje się je za niedokładność pomiaru, brak możliwości identyfikacji mierzonego pojazdu czy podatność na zakłócenia. Po zmianie atesty i dopuszczenia Głównego Urzędu Miar będą dostawać tylko te radary, które będą wyposażone w zegar czasu rzeczywistego i wyraźnie wskażą pojazd, który prędkość przekroczył. Wymóg ten będzie dotyczyć urządzeń policji i Inspekcji Transportu Drogowego.
Mój klient nie przyznał się do zarzucanych mu czynów; złożył oświadczenie dotyczące swojej kondycji zdrowotnej –...
Rzecznik Praw Pacjenta wypłaci pacjentowi najwyższą możliwą do przyznania sumę świadczenia kompensacyjnego z Fun...
Sąd Najwyższy uznał w środę częściowo skargi Karola Nawrockiego i Marka Jakubiaka, którzy zakwestionowali niektó...
Czy złożenie w akcie notarialnym nieprawdziwego oświadczenia stanowi przestępstwo? Sprawę, na kanwie historii z...
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas