Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 31.07.2017 19:37 Publikacja: 31.07.2017 18:04
Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek
W pierwszej połowie 2017 r. fotoradary Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD) zarejestrowały blisko 520 tys. wykroczeń. W samej Warszawie prawie 26 tys. – to najnowsze statystyki GITD. Wygląda na to, że wkrótce będzie ich jeszcze więcej. W dodatku trudniej będzie je podważyć.
Minister rozwoju i finansów przygotował projekt rozporządzenia, którym wprowadza dokładne i w pełni miarodajne urządzenia pomiarowe. To reakcja na skargi kierowców. Od lat narzekają na urządzenia, takie jak rapid czy iskra. Krytykuje się je za niedokładność pomiaru, brak możliwości identyfikacji mierzonego pojazdu czy podatność na zakłócenia. Po zmianie atesty i dopuszczenia Głównego Urzędu Miar będą dostawać tylko te radary, które będą wyposażone w zegar czasu rzeczywistego i wyraźnie wskażą pojazd, który prędkość przekroczył. Wymóg ten będzie dotyczyć urządzeń policji i Inspekcji Transportu Drogowego.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Pełnienie funkcji ministra wymaga strategii opartej na dialogu, a nie na konfrontacji czy osobistych rozliczenia...
Co piąty egzaminator pomylił się przy sprawdzaniu matur, wynik co czwartej matury został skutecznie podważony pr...
W Trybunale Konstytucyjnym doszło we wtorek do burzliwej sprzeczki między sędziami podczas wydawania wyroku. Pos...
Trybunał Konstytucyjny uznał we wtorek za niezgodną z konstytucją reformę TK uchwaloną we wrześniu 2024 r., któr...
Nie wszystko może zostać zajęte przez komornika. Prawo wyraźnie określa, co jest wolne od zajęcia, aby dłużnik m...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas