Gość wyjaśnił, że empatia jest to zdolność odzwierciedlania uczuć. - Empatia to jest umiejętność poznawcza, rozróżniania emocji, nazywania ich, rozpoznawania ich źródeł i radzenia sobie z nimi – tłumaczył.
- Ma to znaczenie w stosunkach służbowych. Empatia jest jedną ze składowych inteligencji emocjonalnej – dodał.
Goc zaznaczył, że od kilku lat biznes coraz chętniej korzysta z narzędzi diagnostycznych, różnych rodzajów testów, które pomagają mierzyć poziom inteligencji emocjonalnej. - Biznes tworzy też programy pozwalające pracownikom rozwijać te zdolności – mówił.
Podkreślił, że od wielu lat inteligencja emocjonalna jest uważana za wyznacznik sukcesu w biznesie. - Według badań z 2000 r. iloraz inteligencji to tylko 4-10 proc. zawodowego sukcesu. Inteligencja emocjonalna to nawet 85 proc. sukcesu zawodowego – przypomniał.