Uchwały krajobrazowe to nowe narzędzie w ręku samorządów, które pozwala precyzyjnie ustalać parametry, jakie muszą spełniać reklamy w przestrzeni miejskiej. Mogą to być zarówno kwestie dotyczące reklam, jak i szyldów, małej architektury czy ogrodzeń.

– Przygotowujemy narzędzie, które pozwoli skutecznie zadbać o estetykę naszego miasta – zapowiada wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska.

9 maja konsultacje społeczne uchwały krajobrazowej zaczną się w Krakowie. Jak zapowiadają urzędnicy, uchwała określi warunki i zasady sytuowania reklam, małej architektury i urządzeń reklamowych, a także wskaże termin dostosowania istniejących reklam do nowych przepisów.

W Warszawie konsultacje ruszą 5 czerwca. – Wydamy przewodnik po uchwale, który ułatwi zrozumienie jej zapisów i efektów, jakie przyniosą. Zorganizujemy również debaty, spotkania i dyżury – zapowiada Marlena Happach, dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego.

O tym, czy i kiedy uchwały wejdą w życie, zdecydują radni poszczególnych miejscowości.