Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji z 31 sierpnia 2016 r. (IBPB-2-1/4511-312/16-1/HK).
W przedstawionym stanie faktycznym spółka udostępnia pracownikom samochody służbowe w celu wykonywania pracy na rzecz spółki w zakresie wynikającym z umowy o pracę, równocześnie zobowiązując pracowników do pełnej obsługi technicznej przydzielonych im aut. Chcąc zmotywować pracowników do bardziej wydajnej pracy oraz większej dbałości o powierzone mienie, firma zamierza zaproponować swoim pracownikom możliwość wykorzystywania udostępnionych im samochodów dla celów prywatnych. Zasady przydzielania i wykorzystywania samochodów służbowych mają zostać określone przez spółkę w wewnętrznym regulaminie, który ma opierać się m.in. na następujących założeniach:
- wszelkie koszty związane z zakupem samochodów służbowych, opłatami leasingowymi, kosztami używania tych samochodów (a zwłaszcza koszty ubezpieczeń, koszty zakupu paliwa i pozostałych materiałów eksploatacyjnych, koszty serwisowania i napraw) będzie ponosiła spółka;
- pracownik, któremu zostanie przydzielony samochód służbowy w standardzie podstawowym nie będzie ponosił żadnych opłat na rzecz spółki z tytułu wykorzystywania (używania) samochodu służbowego do celów prywatnych, nie będzie również ponosił kosztów zakupu paliwa zużytego w czasie wykorzystywania (używania) samochodu dla celów prywatnych;
- wartość nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia otrzymywanego przez pracowników w związku z udostępnieniem im samochodów służbowych do celów prywatnych będzie ustalana wyłącznie w wysokości i na zasadach określonych w art. 12 ust. 2a ustawy o PIT.