Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Nowe technologie

Nowa era na morzu

Materiały prasowe
W norweskiej stoczni Kleven odbyło się cięcie stali pod budowę statku pasażerskiego Roald Amundsen, pierwszego z dwóch ekspedycyjnych wycieczkowców z napędem hybrydowym.

Jednostki zostały zamówione przez norweskiego operatora Hurtigruten. Prawdopodobnie częœć konstrukcji kadłubów powstanie w Polsce, w jednej ze stoczni Trójmiasta. Poinformował o tym Portal Morski.

Zgodnie z zapowiedziami, statek zostanie zwodowany w 2018 roku i będzie to pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny z wysokš klasš lodowš i napędem hybrydowym, który obniży zużycie paliwa i pozwoli na bezemisyjnš żeglugę.

- Jest to historyczne wydarzenie nie tylko dla Hurtigruten, ale również dla całego przemysłu morskiego. Celebrujemy poczštek budowy konstrukcji nowej generacji, która odmieni podróże - powiedział Daniel Skjeldam, dyrektor generalny Hurtigruten.

Wycieczkowce Roald Amundsen i Fridtjof Nansen zostały zamówione w czerwcu 2016 roku. Umowa zawiera także możliwoœć budowy dwóch dodatkowych jednostek.

Statki charakteryzować będzie długoœć 140 m i szerokoœć 23,6 m. Na pokład zabiorš maksymalnie 530 pasażerów. Wycieczkowce oferować będš rejsy ekspedycyjne głównie w rejonach arktycznych i antarktycznych. Imiona zyskajš po dwóch najsłynniejszych norweskich polarnych pionierach.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL