Prodcuent sportowych aut z grupy Volkswagena ze Stuttgartu zamierza podpić do 2022 r. nakłady inwestycyjne na pojazdy hybrydowe i elektryczne do ponad 6 mld euro. Sprzedaż 4-miejscowego sportowego e-auta Mission E zacznie się w 2019 r., pierwsze sondaże wśród klientów dają podstawy do opinii, że nie będzie oporów z powodu przejścia z napędu spalinowego na elektryczny.

- Pozytywne opinie o Mission E sprawiają, że jesteśmy dużymi optymistami co do popytu — stwierdził Detev von Platen i dodał, że Porsche już zastanawia się nad sposobami zwiększenia mocy produkcyjnych. Inne proponowane modele w wersji częściowo elektrycznej są również dobrze przyjmowane — powiedział. — W Europie ok. 60 proc. pojazdów Panamera jest dostarczane z napędem hybrydowym — dodał.

Szef działu produkcji w Porsche, Albrecht Reimold poinformował w odrębnym komunikacie, że Mission E zostanie posadowiony na płycie podłogowej, która może odpowiadać innym markom z grupy VW.

Z drugiej strony popyt na diesle w Niemczech maleje, a Porsche rozmawia z urzędem motoryzacji KBA o możliwej akcji przywoławczej modeli Panamera i Xayenne z dieslami V8.