Marka Lynx pojawi się w Stanach i Europie

Chińska grupa Geely Automobile Holdings, właściciel Volvo Cars zamierza wprowadzić na początku 2019 r. markę średniego segmentu cenowego Lynx w Stanach i Europie, ale zastrzegła, że plany te mogą ulec zmianie, jeśli prezydent Donald Trump wprowadzi podatek graniczny na pojazdy z importu.

Publikacja: 29.01.2017 17:40

Marka Lynx pojawi się w Stanach i Europie

Foto: materiały producenta

Wiceprezes grupy Alain Visser powiedział, że Geely planuje premierę marki w San Francisco i Berlinie, a w następnych miesiącach wprowadzać ją w innych miastach. Jego zdaniem, istnieje ryzyko wprowadzenia przez Stany podatku albo cła od importowanych pojazdów. — To otwarta kwestia, ale zaproponujemy miejsca pracy w USA, więc uważamy, że będzie to pozytywny przypadek prowadzenia interesów i zostaniemy wpuszczeni — stwierdził na marginesie zjazdu w Nowym Orleanie amerykańskiej organizacji dealerów NADA.

Geely zapowiedziała, że marka Lynx ma być nakierowana na średni segment rynku, gdzie konkurowałaby z markami o mocnej pozycji, Toyotą i Hondą. Volvo kupione od Forda w 2010 r. będzie nadal koncentrować się na pojazdach segmentu premium. Lynx będzie dążyć do zawierania umów partnerskich z dealerami, co pozwoli jej sprzedawać samochody elektryczne i hybrydowe w salonach należących do niej, ale umożliwić ich obsługę i naprawy w sieci stacji na umowach franczyzowych.

- Naszym celem nie jest utrudnianie życia dealerom czy mówienie, że ich model biznesowy nie funkcjonuje. Model dealerów może istnieć, a ma zaoferujemy im dodatkowy biznes — wyjaśnił Visser.

Pierwszymi samochodami w Europie i Ameryce będą zapewne hybrydy plug-in albo nawet wersje całkowicie elektryczne. — Z powodu naszej struktury kosztów będziemy w stanie oferować samochód elektryczny w cenie normalnego samochodu z silnikiem spalinowym — dodał Visser.

Amerykańscy właściciele salonów i władze stanowe mocno opierały się, by model Tesli Motors był sprzedawany bezpośrednio konsumentom, a nie w systemie franczyzowym.

Lynx pokazała w październiku w Berlinie swój kompaktowy pojazd sportowo-użytkowy „01". Marka zamierza otworzyć w 2017 r. w Chinach 170 punktów sprzedaży i ma w planach ok. 100 placówek w amerykańskich miastach. Tym, którzy nie będą chcieli kupować samochodów, Lynx pozwoli używać ich za opłatą subskrypcyjną, a dochodami z tego podzieli się z właścicielami tych aut.

Wiceprezes grupy Alain Visser powiedział, że Geely planuje premierę marki w San Francisco i Berlinie, a w następnych miesiącach wprowadzać ją w innych miastach. Jego zdaniem, istnieje ryzyko wprowadzenia przez Stany podatku albo cła od importowanych pojazdów. — To otwarta kwestia, ale zaproponujemy miejsca pracy w USA, więc uważamy, że będzie to pozytywny przypadek prowadzenia interesów i zostaniemy wpuszczeni — stwierdził na marginesie zjazdu w Nowym Orleanie amerykańskiej organizacji dealerów NADA.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły