Tesla poprawi hamulce w Modelu 3

Prezes Tesli Elon Musk przyznał, że jest problem z hamulcami w limuzynie Model 3, o którym podało pismo „Consumer Reports” i że usunie go nowszym oprogramowaniem wprowadzanym za kilka dni.

Aktualizacja: 23.05.2018 12:14 Publikacja: 23.05.2018 12:06

Tesla poprawi hamulce w Modelu 3

Foto: materiały prasowe

„Dzięki dalszemu doprecyzowaniu możemy poprawić drogę hamowania ponad początkowe dane specyfikacji. Tesla nie ustanie w pracy, dopóki Model 3 nie będzie lepiej hamować od jakiegokolwiek porównywalnego samochodu” — napisał we wpisie na Twitterze.

 

Wyjaśnił, że „Consumer Reports” oceniał samochód z początku produkcji i zwrócił się do tego pisma o przetestowanie nowej wersji. „Model 3 znaczeni poprawił teraz komfort jazdy, obniżył hałas wiatru i wprowadził wiele innych drobniejszych ulepszeń” — stwierdził w innymi wpisie.

Musk zareagował w ten sposób na ocenę wpływowego magazynu amerykańskiego, który oświadczył 21 maja, że nie będzie zalecać kupowania Modelku 3 o przystępnej cenie, bo hamuje gorzej od pełnowymiarowej furgonetki (pickup truck).

Pismo dokonujące co roku oceny samochodów sprzedawanych w Stanach skrytykowało Model 3 za zbyt długą drogę hamowania i trudny do używania ekran dotykowy na środku deski rozdzielczej.. Stwierdziło wprawdzie, że auto bardzo przyjemnie prowadzi się, ma ono wiele zalet, ale także „duże niedoróbki”. Droga hamowania samochodu przy prędkości 100 km/h (60 mil/h) wynosiła 46 metrów (152 stopy) i była znacznie dłuższa od drogi każdego współczesnego samochodu testowanego przez dziennikarzy magazynu, o ok. 2 metry (7 stóp) dłuższa niż furgonetki Forda F-150.

Tesla ogłosiła, że podczas jej testów samochód osiągał średnią drogę hamowania 133 stóp przy całosezonowych 18-calowych oponach Michelina i 126 stóp przy wszelkich oponach obecnie dostępnych. „W udrożnieniu od innych pojazdów Tesla znajduje się w wyjątkowej sytuacji mogąc rozwiązywać trudne przypadki bezprzewodowym unowocześnianiem oprogramowania i stale ulepsza takie czynniki jak droga hamowani” — oświadczyła.

Analityk z NordLB, Frank Schwope uznał opinię „Conmsumer Reports” za naprawdę złą reklamę dla Tesli, która może zniechęcić nowych klientów.

Model 3 ma zasadnicze znaczenie dla rentowności jego producenta, który boryka się z usuwaniem niedociągnięć w produkcji, ma do czynienia z doniesieniami o wypadkach jego samochodów i z rosnącym sceptycyzmem co do jego finansów. Podczas weekendu doszło do kolejnego wypadku i śmierci kierowcy w rejonie zatoki San Francisco. Samochód wypadł z lokalnej drogi do stawu odległego o 20 metrów, bo prawdopodobnie przekroczył limit prędkości 50 km/h.

Tesla mocno drożeje

Tesla ogłosiła, że Model 3 ze wszystkimi dostępnymi opcjami będzie kosztować 78 tys. dolarów, wcześniej mówiła o 35 tys. dla wersji podstawowej, przeznaczonej dla szerszej klienteli. Nowa cena zadowoliła inwestorów, akcje Tesli zyskały na giełdzie. Przyczyniło się też do tego podwyższenie przez bank inwestycyjny Berenerg ceny docelowej jej akcji z 470 do 500 dolarów, najwyższej wśród innych maklerów na Wall Street, co sugeruje potencjał 80 proc. wzrostu.

Podczas weekendu Elon Musk zapowiedział, że Tesla skupi się głównie na produkcji Modelu 3 ze wszystkimi opcjami, ale bez wyposażenia niezbędnego do jazdy autonomicznej, Auto będzie sprzedane za 78 tys. dolarów, czyli w cenie porównywalnej do BMW M3, ale będzie mieć lepsze osiągi — dodał. Niemieckie auto w wersji podstawowej kosztuje 66 500 dolarów, obecny Model S zaczyna się od 74 500.

„Dzięki dalszemu doprecyzowaniu możemy poprawić drogę hamowania ponad początkowe dane specyfikacji. Tesla nie ustanie w pracy, dopóki Model 3 nie będzie lepiej hamować od jakiegokolwiek porównywalnego samochodu” — napisał we wpisie na Twitterze.

Wyjaśnił, że „Consumer Reports” oceniał samochód z początku produkcji i zwrócił się do tego pisma o przetestowanie nowej wersji. „Model 3 znaczeni poprawił teraz komfort jazdy, obniżył hałas wiatru i wprowadził wiele innych drobniejszych ulepszeń” — stwierdził w innymi wpisie.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika
Materiał partnera
Handel z drugiej ręki napędza e-commerce
Materiał partnera
TOGETAIR 2024: drogi do ocalenia Ziemi