„Dzięki dalszemu doprecyzowaniu możemy poprawić drogę hamowania ponad początkowe dane specyfikacji. Tesla nie ustanie w pracy, dopóki Model 3 nie będzie lepiej hamować od jakiegokolwiek porównywalnego samochodu” — napisał we wpisie na Twitterze.
Wyjaśnił, że „Consumer Reports” oceniał samochód z początku produkcji i zwrócił się do tego pisma o przetestowanie nowej wersji. „Model 3 znaczeni poprawił teraz komfort jazdy, obniżył hałas wiatru i wprowadził wiele innych drobniejszych ulepszeń” — stwierdził w innymi wpisie.
Musk zareagował w ten sposób na ocenę wpływowego magazynu amerykańskiego, który oświadczył 21 maja, że nie będzie zalecać kupowania Modelku 3 o przystępnej cenie, bo hamuje gorzej od pełnowymiarowej furgonetki (pickup truck).
Pismo dokonujące co roku oceny samochodów sprzedawanych w Stanach skrytykowało Model 3 za zbyt długą drogę hamowania i trudny do używania ekran dotykowy na środku deski rozdzielczej.. Stwierdziło wprawdzie, że auto bardzo przyjemnie prowadzi się, ma ono wiele zalet, ale także „duże niedoróbki”. Droga hamowania samochodu przy prędkości 100 km/h (60 mil/h) wynosiła 46 metrów (152 stopy) i była znacznie dłuższa od drogi każdego współczesnego samochodu testowanego przez dziennikarzy magazynu, o ok. 2 metry (7 stóp) dłuższa niż furgonetki Forda F-150.