25 mld rupii zostanie zainwestowane w tym roku i w latach następnych w dział samochodów osobowych, a ponad 15 mld w dział ciężarowej i autobusów — dodał na spotkaniu z prasą. Grupa, która kojarzy się z tanimi pojazdami od czasu wypuszczenia na rynek w 2009 r. Nano za niecałe 3 tys. dolarów (2250 euro), skupi się w najbliższych 6 miesiącach na zmniejszaniu kosztów, kolejnych premierach i zwiększeniu produkcji. — Postawiliśmy sobie za cel dojście do globalnej rentowności w roku 2017/18 — powiedział Butschek.

Tata Motors, właściciel luksusowych marek brytyjskich Jaguar i Land Rover, stara się poprawić działalność na rynku wewnętrznym modernizacją swych produktów, poprawą skuteczności operacyjnej, obniżaniem kosztów, racjonalizacją swej organizacji i sieci dostawców. Grupa mająca 5,5 proc. udziału w rynku pojazdów osobowych w Indiach odczuwa skutki konkurencji Maruti Suzuki i Hyundaia, które kontrolują dwie trzecie rynku.

Chcąc testować nowe technologie i lepiej reagować na nowe tendencje na rynku Tata stworzyła w lutym nową markę Tamo, ale realizację tego projektu odroczono, bo grupa chce przede wszystkim poprawić stan swych finansów — wyjaśnił Butschek.