W zeszłym roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie koncern Daimler zaprezentował model Mercedes-Maybach S600 Guard, który jest opancerzoną wersją niemieckiej limuzyny. Teraz przyszedł czas na przedłużoną wersję Pullman, która pojawi się już za kilka dni podczas salonu samochodowego w Paryżu. Jest to model dla najbardziej wymagających klientów.

Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard powstał z myślą nie tylko o głowach państwa, ale również o ważnych ludziach ze świata biznesu, którzy boją się o własne bezpieczeństwo. Przedłużona wersja limuzyny oferuje odporność balistyczną w standardzie VR9 dla szyb i nadwozia. W praktyce oznacza to, że ostrzał z karabinu maszynowego nie zrobi na tym modelu większego wrażenia. Dodatkowo Maybach spełnia dyrektywę ERV2010, a to oznacza, że w okolicy dwóch metrów od samochodu może eksplodować ładunek składający się z 15 kg trotylu. Kierowca oraz pasażerowie wyjdą z takich opresji bez szwanku.

Zestaw zabezpieczeń montowanych na pokładzie jest dostosowywany do indywidualnych zamówień klientów, ale standardowa wersja waży 5,1 tony. Z zewnątrz samochód wygląda zupełnie tak samo jak wersja bez wszystkich wzmocnień. Jednak producent musiał wyposażyć auto w szereg dodatkowych funkcjonalności ułatwiających eksploatację. Na przykład opancerzone drzwi z kuloodpornymi szybami są tak ciężkie, że potrzebują dodatkowego wspomagania przez silnik elektryczny, żeby można było je swobodnie otwierać.

Zestaw zabezpieczeń montowanych na pokładzie jest dostosowywany do indywidualnych zamówień klientów, ale standardowa wersja waży 5,1 tony. Z zewnątrz samochód wygląda zupełnie tak samo jak wersja bez wszystkich wzmocnień. Jednak producent musiał wyposażyć auto w szereg dodatkowych funkcjonalności ułatwiających eksploatację. Na przykład opancerzone drzwi z kuloodpornymi szybami są tak ciężkie, że potrzebują dodatkowego wspomagania przez silnik elektryczny, żeby można było je swobodnie otwierać.

Bezpieczeństwo to kwestia, która nie ma ceny maksymalnej. Dlatego cena takiego samochodu nie powinna dziwić. Producent wycenił ten model na 1,4 mln euro ze wszystkimi podatkami. Dla porównania "goła" wersja Pullmana kosztuje od 500 tys. euro. Zaprezentowana wcześniej, "krótka" wersja S600 Guard jest jedynym samochodem osobowym na świecie spełniającym standard odporności balistycznej VR10 kosztuje od 470 tys. euro.