Nieprzebierająca w słowach restauratorka Marta Gessler utrzymała tytuł największej telewizyjnej lokomotywy reklamowej. Podobnie jak w 2014 r., także w 2015 była celebrytką, która przyciągnęła do stacji nadającej jej program „Kuchenne rewolucje" (TVN) najwyższe wpływy reklamowe, wg cenników 125,3 mln zł. Były one o 10 proc. wyższe niż przed rokiem – wynika z zestawienia domu mediowego LoweMedia.
Awanse w Polsacie
W pierwszej dziesiątce rankingu najwięcej jest jednak twarzy znanych widzom z konkurencyjnego dla TVN Polsatu. Już na drugim miejscu – to nowość i spore zaskoczenie – plasuje się Bronisław Cieślak i „Malanowski & Partnerzy" (Polsat) z wpływami 98,7 mln zł. Rok temu program zajmował szóste miejsce, w tym jego wpływy były wyższe aż o 21,3 proc. To m.in. wynik większej liczby spotów wyemitowanych przy odcinkach paradokumentalnego serialu. Rok wcześniej było ich 1,9 tys., w tym roku 2,7 tys. Polsat pokazywał swój codzienny serial w 2015 zarówno wiosną, jak i jesienią. Wzrósł także średni koszt spotu przy programie: z 8,3 tys. zł do prawie 9 tys. zł.
W pierwszej dziesiątce są też inne bazujące na gwiazdach programy rozrywkowe Polsatu: „Twoja twarz brzmi znajomo" (91,6 mln zł wpływów), „Nasz nowy dom", w którym bryluje Katarzyna Dowbor (74,8 mln zł), nieśmiertelny „Taniec z gwiazdami" (73,4 mln zł), „Must Be The Music – Tylko muzyka" (66,5 mln zł) oraz „Piekielna kuchnia" (60,9 mln zł).
TVN oprócz Magdy Gessler uplasował w pierwszej dziesiątce tylko gwiazdy „Mam talent!" i Ewę Drzyzgę oraz jej „Rozmowy w toku", a TVP – tylko Roberta Janowskiego i jego program „Jaka to melodia?".
Jeszcze większy awans niż „Malanowski & Partnerzy" zaliczył w tym roku program „Nasz nowy dom" prowadzony od 2013 r. przez Katarzynę Dowbor. To nowość na tle takich programów jak „Rozmowy w toku" czy wspomniany serial z Bronisławem Cieślakiem. Tym bardziej zwraca uwagę jego awans na miejsce piąte z 15. To zasługa zarówno większej liczby przerw reklamowych przy serialu (651 wobec 479 rok wcześniej), jak i ogromnego wzrostu średniej ceny spotu reklamowego przy tym programie. W 2014 r. wynosiła ona 21,3 tys. zł, w tym 29,3 tys. zł, czyli aż o jedną piątą więcej.