Gadżety, które wygrają rok

Wśród nowoczesnych technologii i produktów, jakie w nadchodzącym roku na dobre wślizną się w nasze codzienne prywatne i służbowe życie, największe emocje budzą rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji.

Aktualizacja: 28.12.2016 06:17 Publikacja: 27.12.2016 19:42

Foto: 123RF

Naśladujące ludzki sposób pojmowania i wyciągania wniosków algorytmy i platformy będą najszerzej wchodzić w kolejne dziedziny ludzkiego życia – przewidują eksperci.

– Tworzenie inteligentnych systemów, które potrafią się uczyć, adaptować do zastanych sytuacji oraz coraz bardziej działać niezależnie, a nie tylko wykonywać jakieś wcześniej zdefiniowane dla nich instrukcje, będzie głównym polem bitwy dla twórców technologicznych rozwiązań przynajmniej do 2020 roku – przewidują analitycy Gartnera. Sztuczną inteligencję, systemy kognitywne, inteligentne aplikacje i urządzenia stawiają oni na czele swojej listy trendów A.D. 2017. – W przyszłości systemy kognitywne będziemy mieć w komórkach. Będą gromadzić dane o tym, gdzie się znajdujemy i przemieszczamy, ale także o naszych decyzjach i rozmaitych preferencjach – mówił w rozmowie z „Rzeczpospolitą" William LaFontaine, dyrektor generalny działu własności intelektualnej w IBM, który cały czas upowszechnia wykorzystanie swojego systemu Watson (jest dziś wykorzystywany chociażby do diagnozowania chorób czy monitorowania stanu zdrowia diabetyków).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem