Internet drży przed blokadą reklam

Planowane zmiany w przeglądarce Chrome, które obejmą m.in. nowe mechanizmy blokujące najbardziej nachalne i niezgodne ze standardami reklamy, powodują obawy przed spadkiem przychodów.

Aktualizacja: 06.11.2017 20:43 Publikacja: 06.11.2017 19:14

Foto: 123RF

W przyszłym roku Google, właściciel najpopularniejszej w Polsce przeglądarki internetowej Chrome, wbuduje w nią nowe mechanizmy, które będą automatycznie strzegły internautów przed najbardziej denerwującymi reklamami.

Nie robi tego samodzielnie, bo za planowanymi zmianami stoi powołana przez branżę internetową Koalicja dla Lepszych Reklam (Coalition For Better Ads). Stworzyły ją zrzeszające firmy działające w sieci organizacje IAB, stowarzyszenia reklamodawców (w tym Światowa Feredaracja Reklamodawców (WFA – World Federation of Advertisers) oraz właśnie Google.

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane