Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

Rośnie wartość rynku e-learningu na świecie

Adobe Stock
W 2023 r. wartoœć globalnego rynku e-learningu przekroczy 240 mld dol. przy rocznej dynamice wynoszšcej ok. 5 proc. - wynika z raportu Docebo „E-learning trends and forecast 2017-2021".

Jak twierdzš eksperci, głównymi czynnikami wzrostu będš niższe koszty kształcenia w porównaniu do metod tradycyjnych i rosnšca elastycznoœć nauki zdalnej. Znaczenie ma również potrzeba cišgłego podnoszenia kwalifikacji wyrażana przez 73 proc. pracowników. Zainteresowanie e-learningiem widać również w polskich firmach. Tylko w I półroczu br. Onex Group, właœciciel platformy e-learningowej CentrumXP Premium, przeprowadził o 146 proc. szkoleń online więcej niż jeszcze w I połowie ub.r.

- Rynek e-learningu w 2015 r. był wart 165 mld dol., ale przy 5 proc. dynamice wzrostu, już w 2023 jego wartoœć będzie oscylowała wokół 240 mld dol. Najszybciej e-learning będzie rósł w dużych firmach i korporacjach, ok. 11 proc. rocznie - szacujš analitycy Docebo.

Istotnym powodem tak prężnego wzrostu jest chęć cišgłego rozwoju zawodowego wœród pracowników. Badania pokazujš, że 63 proc. ukończyło co najmniej jeden kurs podnoszšcy kwalifikacje w cišgu ostatniego roku. Ale przyczynš e-learningowego boomu sš również zmieniajšce się potrzeby biznesowe i szybki rozwój nowoczesnych technologii, co zachęca przedsiębiorców do adaptowania metod nauki zdalnej. Widać to wyraŸnie w Polsce, gdzie e-learning nadal raczkuje, ale pracodawcy stajš się bardziej œwiadomi jego zalet, stšd wzrosty sš dużo większe niż na rynku europejskim.

- E-learning jest tańszy i bardziej wydajny od metod tradycyjnych. Za ułamek kosztów, które trzeba ponieœć na szkolenie stacjonarne, można dotrzeć do większej grupy zainteresowanych i to bez koniecznoœci opuszczania przez nich biura. Osoba zatrudniona ma cišgły dostęp do wiedzy i to nie tylko teoretycznej - wskazuje Jakub Hryciuk, dyrektor zarzšdzajšcy Onex Group.

Jak zaznacza, platformy e-learningowe to zarówno wykłady, jak i praktyczne testy i ćwiczenia. - Pracodawca natomiast może na bieżšco monitorować zaangażowanie swojego pracownika w odbywane szkolenie i mierzyć jego efektywnoœć, dzięki testom rozwišzywanym na koniec - dodaje.

Z raportu Docebo wynika, że aż w 40 proc. przypadków tematy szkoleń oferowanych pracownikom dotyczš umiejętnoœci niezbędnych do pracy na danym stanowisku.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL