Rośnie wartość rynku e-learningu na świecie

W 2023 r. wartość globalnego rynku e-learningu przekroczy 240 mld dol. przy rocznej dynamice wynoszącej ok. 5 proc. - wynika z raportu Docebo „E-learning trends and forecast 2017-2021".

Publikacja: 09.10.2017 10:17

Rośnie wartość rynku e-learningu na świecie

Foto: Adobe Stock

Jak twierdzą eksperci, głównymi czynnikami wzrostu będą niższe koszty kształcenia w porównaniu do metod tradycyjnych i rosnąca elastyczność nauki zdalnej. Znaczenie ma również potrzeba ciągłego podnoszenia kwalifikacji wyrażana przez 73 proc. pracowników. Zainteresowanie e-learningiem widać również w polskich firmach. Tylko w I półroczu br. Onex Group, właściciel platformy e-learningowej CentrumXP Premium, przeprowadził o 146 proc. szkoleń online więcej niż jeszcze w I połowie ub.r.

- Rynek e-learningu w 2015 r. był wart 165 mld dol., ale przy 5 proc. dynamice wzrostu, już w 2023 jego wartość będzie oscylowała wokół 240 mld dol. Najszybciej e-learning będzie rósł w dużych firmach i korporacjach, ok. 11 proc. rocznie - szacują analitycy Docebo.

Istotnym powodem tak prężnego wzrostu jest chęć ciągłego rozwoju zawodowego wśród pracowników. Badania pokazują, że 63 proc. ukończyło co najmniej jeden kurs podnoszący kwalifikacje w ciągu ostatniego roku. Ale przyczyną e-learningowego boomu są również zmieniające się potrzeby biznesowe i szybki rozwój nowoczesnych technologii, co zachęca przedsiębiorców do adaptowania metod nauki zdalnej. Widać to wyraźnie w Polsce, gdzie e-learning nadal raczkuje, ale pracodawcy stają się bardziej świadomi jego zalet, stąd wzrosty są dużo większe niż na rynku europejskim.

- E-learning jest tańszy i bardziej wydajny od metod tradycyjnych. Za ułamek kosztów, które trzeba ponieść na szkolenie stacjonarne, można dotrzeć do większej grupy zainteresowanych i to bez konieczności opuszczania przez nich biura. Osoba zatrudniona ma ciągły dostęp do wiedzy i to nie tylko teoretycznej - wskazuje Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający Onex Group.

Jak zaznacza, platformy e-learningowe to zarówno wykłady, jak i praktyczne testy i ćwiczenia. - Pracodawca natomiast może na bieżąco monitorować zaangażowanie swojego pracownika w odbywane szkolenie i mierzyć jego efektywność, dzięki testom rozwiązywanym na koniec - dodaje.

Z raportu Docebo wynika, że aż w 40 proc. przypadków tematy szkoleń oferowanych pracownikom dotyczą umiejętności niezbędnych do pracy na danym stanowisku.

Jak twierdzą eksperci, głównymi czynnikami wzrostu będą niższe koszty kształcenia w porównaniu do metod tradycyjnych i rosnąca elastyczność nauki zdalnej. Znaczenie ma również potrzeba ciągłego podnoszenia kwalifikacji wyrażana przez 73 proc. pracowników. Zainteresowanie e-learningiem widać również w polskich firmach. Tylko w I półroczu br. Onex Group, właściciel platformy e-learningowej CentrumXP Premium, przeprowadził o 146 proc. szkoleń online więcej niż jeszcze w I połowie ub.r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił