Najbardziej rozpoznawalnym celebrytą posiadającym swój kanał na YouTubie jest teraz w Polsce Wojciech Cejrowski – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar MillwardBrown i YouTube. Rozpoznaje go 99 proc. regularnie korzystających z sieci internautów między 16. a 34. rokiem życia. Za nim plasują się ex aequo Magda Gessler i Kuba Wojewódzki (po 98 proc. wskazań), następnie – Robert Makłowicz i Martyna Wojciechowska. Pierwsza gwiazda wykreowana przez kanał YouTube plasuje się w rankingu rozpoznawalności dopiero na dziewiątym miejscu i jest to Przemysław Wardęga z 82 proc. wskazań.

Sytuacja się zmienia, gdy internauci są pytani nie o to, kogo znają, ale z kim czują emocjonalną bliskość. Wciąż prowadzą wtedy osoby znane internatom także spoza YouTube'a (Dorota Szelągowska, Abelard Giza i Martyna Wojciechowska), ale w pierwszej dziesiątce jest już sześciu youtuberów stworzonych przez tę platformę: Historia bez Cenzury, AdBuster, Mówiąc inaczej, Abstrachuje, Red Lipstick Monster i Radek Kotarski. A Wojciech Cejrowski znajduje się dopiero na 11. miejscu. – Internauci deklarują też, że to z nimi chętniej poszliby na piwo, zwierzyliby się im lub kupili od nich używany samochód – mówi Paweł Ciacek z Kantar MillwardBrown.