Gremi Media z nowymi akcjonariuszami

Grupa RUCH oraz inni inwestorzy z polski i zagranicy objęli w ofercie prywatnej prawie 15 proc. papierów wydawcy „Parkietu” i „Rzeczpospolitej”. Debiut na NewConnect jesienią.

Aktualizacja: 10.08.2017 19:13 Publikacja: 10.08.2017 19:04

Gremi Media z nowymi akcjonariuszami

Foto: Fotorzepa/Radek Pasterski

Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza giełdowa spółka KCI sprzedała w ramach oferty prywatnej blisko 250 tys. akcji Gremi Media, co stanowi 14,6 proc. kapitału. Zgodnie z zapowiedziami działająca w szeroko rozumianym obszarze mediów firma zadebiutuje na NewConnect w IV kwartale. Alians z Grupą RUCH.

– KCI konsekwentnie realizuje strategię rozwoju grupy. Jednym z elementów planu jest przekształcenie Gremi Media ze spółki znajdującej się pod kontrolą jednego podmiotu w spółkę publiczną, czyli maksymalnie transparentną i wycenianą przez rynek. I mamy sukces – mówi Grzegorz Hajdarowicz, prezes KCI.

Podkreśla, że papiery sprzedane w ofercie prywatnej to tylko pierwszy etap dywersyfikowania akcjonariatu. – Docelowo chcemy, by KCI kontrolowało 60 proc. akcji Gremi Media. Cały czas rozmawiamy z kolejnymi potencjalnymi inwestorami. Myślę, że następne transakcje będą miały miejsce w ciągu tego oraz kolejnego roku – już na zasadzie transakcji pakietowych – mówi Hajdarowicz. 5 proc. papierów Gremi Media objęła spółka z grupy RUCHu ale z drugiej strony KCI objęło 5 proc. papierów podmiotu kontrolującego RUCH. – Z punktu widzenia KCI to bardzo dobre rozwiązanie. Zainwestowaliśmy w spółkę, która jest mocnym graczem na rynku dystrybucji, ma plany rozwoju. Pozyskaliśmy tym samym poważnego inwestora branżowego dla Gremi Media. Liczę na współpracę na poziomie operacyjnym, jest wiele sfer, które możemy rozwijać – mówi Hajdarowicz. Na razie nie ma decyzji czy KCI będzie zwiększać zaangażowanie w Grupę RUCH.

Kim są pozostali nowi akcjonariusze Gremi Media?

– To zagraniczni i polscy inwestorzy, którzy docenili nasz program stworzenia w Polsce odpowiednika „Financial Timesa", docenili naszą aktywność w obszarze cyfrowym i znaczny wzrost udziału obszaru digital w ogólnych przychodach (digital to m.in. e–wydania, płatne serwisy cyfrowe, reklama na portalach internetowych czy e–commerce generowany przez portale eGazety, Nexto i e–Kiosk – red.). Docenili też wysoką cytowalność oraz plany rozwojowe. To generalnie inwestorzy bardziej finansowi, którzy liczą na zyskowną inwestycję kapitałową, choć są niewątpliwie zorientowani na rynek mediów i technologii – mówi Hajdarowicz.

Ćwierć miliarda

Cena w ofercie została ustalona na 147 zł za akcję, co daje wycenę całego Gremi Media na poziomie ponad 251 mln zł. Zdaniem Hajdarowicza to satysfakcjonujący poziom. – Myślę, że w ciągu najbliższych kilku lat wycena Gremi Media znacząco się zwiększy dzięki konsekwentnej realizacji strategii – przekonuje.

Strategia, przynajmniej w segmencie tytułów prasowych, ma się opierać na rozwoju organicznym.

– Na rynku nie ma za bardzo czego przejmować, dziś uważam, że nie ma sensu utrzymywania zróżnicowanego portfolio. Nasza grupa medialna powinna iść w ściśle wyspecjalizowanym kierunku, produkt premium dla wymagającego odbiorcy. "Rzeczpospolita" ma być odpowiednikiem „Financial Timesa". "Parkiet" dedykowany jest szeroko rozumianym inwestorom. Budujemy media, które patrzą na świat przez pryzmat ekonomii i prawa, ale które nie stronią od polityki i kwestii społecznych – mówi Hajdarowicz.

Gremi Media to nie tylko prasa, w portfelu są m.in. e–Kiosk – największy w Polsce dystrybutor e–prasy, Compress – firma PR czy MM Conferences – organizator warsztatów i konferencji. – Nigdy nie można wykluczyć wzmacniania tych dodatkowych segmentów działalności – mówi Hajdarowicz. Przedsiębiorca przyznaje, że Gremi Media docelowo będzie spółką dywidendową.

KCI bez presji

Samo KCI ma plany przeprowadzki z GPW na NewConnect. Na jakim etapie jest operacja? – Rozmawiamy o tym z zarządem GPW. Mam nadzieję, że uda się przeprowadzić operację bez konieczności ogłaszania wezwania do sprzedaży wszystkich akcji KCI. Jak każdy nowatorski pomysł, także kwestia zmiany parkietu musi zostać dogłębnie przeanalizowana i jest wyzwaniem. GPW musi sobie odpowiedzieć, czy w dzisiejszych czasach pozwalać spółkom na delisting czy zapewnić elastyczność. Procedujemy, ale chciałbym zaznaczyć ze nie ma żadnej presji na zmianę parkietu jak najszybciej, równie dobrze może się to wydarzyć za dwa, trzy lata – mówi Hajdarowicz.

Poza kontrolowaniem udziałów Gremi Media KCI działa w segmencie nieruchomości.

– Zawarliśmy umowę przedwstępną sprzedaży ostatnich gruntów wchodzących w skład projektu Gremi Business Park. Niewykluczone, że spółka zaangażuje się w projekt deweloperski w Brazylii. Mamy wiele pomysłów na dalszy rozwój. Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku ogłosimy nowy, ciekawy projekt – podsumowuje prezes.

Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza giełdowa spółka KCI sprzedała w ramach oferty prywatnej blisko 250 tys. akcji Gremi Media, co stanowi 14,6 proc. kapitału. Zgodnie z zapowiedziami działająca w szeroko rozumianym obszarze mediów firma zadebiutuje na NewConnect w IV kwartale. Alians z Grupą RUCH.

– KCI konsekwentnie realizuje strategię rozwoju grupy. Jednym z elementów planu jest przekształcenie Gremi Media ze spółki znajdującej się pod kontrolą jednego podmiotu w spółkę publiczną, czyli maksymalnie transparentną i wycenianą przez rynek. I mamy sukces – mówi Grzegorz Hajdarowicz, prezes KCI.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”