Liczna osób, które odwiedzają największą platformę społecznościową na świecie wzrosła rok do roku o 15 proc. Zdecydowana większość użytkowników – 1,57 mld – korzysta z Facebooka ze smartfonów – dziennie jest to 1,03 mld (przy 1,13 mld osób korzystających z Facebooka codziennie ze wszystkich urządzeń). Komunikator WhatsApp ma już miesięcznie ponad 1 mld użytkowników, Instagram: 500 mln.

Przychody reklamowe giganta wynosiły w II kwartale 6,24 mld dol. i były aż o 63 proc. wyższe niż rok wcześniej, gros z nich pochodziło z reklamy mobilnej (84 proc.). Całkowite przychody Facebooka sięgały 6,44 mld dol. i były o 59 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jak jednak podał zarząd spółki, przez najbliższe 12 miesięcy reklamowe wpływy Facebooka będą rosły wolniej niż dotychczas.

Zysk netto Facebooka podskoczył w ujęciu rocznym z 719 mln dol. do 2,1 mld dol. Pytany o przyszłość Oculusa Rift i jego okularów VR, Mark Zuckerberg przypomniał tylko, że z okularów Gear VR przygotowanych wspólnie z Samsungiem korzysta ponad milion ludzi na świecie oraz że to wciąż technologia we wczesnej fazie rozwoju.

Analitycy bardzo dobrze ocenili finansowe wyniki Facebooka, które wypadły powyżej oczekiwań – analitycy masowo popodnosili rekomendacje. Jednocześnie dużym rozczarowaniem były dla nich zapowiedzi platformy dotyczące skromniejszych wzrostów reklamowych.