Netflix z polskim interfejsem, napisami i płatnościami

Polska i Turcja to pierwsze nowe rynki Netfliksa, na których firma zainwestuje w lokalny interfejs oraz napisy i dubbing. Już w sierpniu w Polsce będzie można także płacić za subskrybowanie Netfliksa w złotych.

Aktualizacja: 19.07.2016 12:03 Publikacja: 19.07.2016 07:09

Netflix z polskim interfejsem, napisami i płatnościami

Foto: Bloomberg

Przy okazji podania wyników finansowych za II kw. Netflix poinformował, ze w III kw. pierwszymi z nowych rynków, które zyskają lokalny interface, napisy i dubbing, będą Polska i Turcja. Netflix poinformował już też wcześniej w tym miesiącu polskich klientów w indywidualnych mailach że od 11 sierpnia będzie pobierał opłaty za swoje usługi w złotych. Ceny pakietów będą się wahać od 34 zł (Basic) do 52 zł (Premium).

II kwartał wypadł w Netfliksie źle - firma przyłączyła netto tylko 1,7 mln klientów, choć planowała 2,5 mln. Na koniec II kwartału Netflix miał łącznie 83,2 mln abonentów, w tym niecałe 80 mln płacących. W III kwartale chce mieć ich 85,5 (w tym 82,4 płacących). – Rośniemy, ale nie tak, jak zakładaliśmy - przyznają w nocie do akcjonariuszy członkowie zarządu Netfliksa.

Spółka tłumaczy to tym, że wyższy od oczekiwanego był wskaźnik odłączeń z uwagi na wygaśnięcie jednej z kluczowych promocji w USA. Kiedy w ubiegłym roku Netflix podniósł ceny swoich usług, ówczesnym klientom pozwolił przez jakiś czas zachować stare stawki z czasów, gdy po raz pierwszy wykupili abonament. Okres ochronny dla tych klientów zakończył się w kwietniu tego roku i część klientów w USA postanowiła jednak nie przedłużać subskrypcji kolejny raz.

Tuz po ogłoszeniu wyników kurs Netfliksa na amerykańskim rynku Nasdaq zanurkował aż o 15 proc. Po kilku godzinach ustabilizował się jednak i nawet zaczął lekko rosnąć.

Zarząd Netfliksa uważa, że egzekwowana teraz wśród klientów podwyżka cen, której wprowadzanie zakończy się w praktyce w II połowie tego roku, przyniesie firmie korzyści, bo dzięki niej możliwe będzie zwiększanie nakładów na produkcje. W całym bieżącym roku firma planuje wydać na własne seriale, filmy i programy 6 mld dol.

Globalne przychody koncernu w II kwartale sięgnęły 1,97 mld dol. i były o 35 proc. wyższe niż przed rokiem, a jego wynik netto sięgnął 41 mln dol. przy 26 mln dol. rok wcześniej. W III kwartale spółka spodziewa się 2,16 mld dol. przychodów, zysku na poziomie 22 mln dol. oraz 2,3 mln nowych abonentów przyłączonych w ciągu kwartału (netto czyli po odliczeniu tych, którzy zrezygnują w tym czasie z usługi).

Przy okazji podania wyników finansowych za II kw. Netflix poinformował, ze w III kw. pierwszymi z nowych rynków, które zyskają lokalny interface, napisy i dubbing, będą Polska i Turcja. Netflix poinformował już też wcześniej w tym miesiącu polskich klientów w indywidualnych mailach że od 11 sierpnia będzie pobierał opłaty za swoje usługi w złotych. Ceny pakietów będą się wahać od 34 zł (Basic) do 52 zł (Premium).

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi