Najbardziej prestiżową nagrodę tegorocznej edycji międzynarodowego festiwalu reklamowego Cannes Lions, grand prix w kategorii Titanium, zdobyła akcja producenta sprzętu turystycznego Rei. Tytanowe Lwy co roku dostają prace, które, zdaniem jurorów, ustalają nowe rynkowe trendy.
W tzw. Czarny Piątek, kiedy sklepy w USA są oblężone przez klientów polujących na rabaty, Rei zamknęło sklepy, dając pracownikom i klientom wolny dzień, by eksplorowali świat, zgodnie z ideą przyświecającą marce. Kampania wymyślona przez amerykańską agencję Venables Bell& Partners zachwyciła jurorów. – To był niezwykle odważny pomysł. Ideał to stan, w którym nie da się rozróżnić, gdzie kończy się reklama, a zaczyna marka sama w sobie – ocenił magazynowi „AdAge" John Hegarty z Bartle Bogle Hegarty, który szefował jury w kategorii Titanium.
Grand prix za kampanię zintegrowaną zdobył Netflix i akcja zapowiadająca czwarty sezon serialu „House of cards" wymyślona przez agencję BBH New York. Nagrodzono ją za to, jak prześmiewczo wpisała się w trwającą w USA kampanię prezydencką, promując na stanowisko prezydenta Franka Underwooda – fikcyjnego prezydenta USA z serialu Netfliksa.
Grand Prix dla Beyonce
Za najlepszą kampanię telewizyjną uznano wymyślony przez agencje Adam&Eva i DDB spot sieci sklepów Harvey Nichols zmontowany z nagrań z kamer przemysłowych wychwytujących kradzieże w sklepach. Głowy kradnących ludzi zastąpiono animowanymi, przez co filmy zyskały komiczny rys. Kampanii przyświecało hasło: „Lubisz gratisy? Zdobywaj je legalnie". Jak podaje „AdAge", jurorzy narzekali na generalnie niski poziom tegorocznych zgłoszeń w tej kategorii, dodając jednak, że zwycięzca spełnił wszystkie oczekiwania.
W po raz pierwszy przyznanej w tym roku kategorii Entertainment Lions for music (współpraca marek z gwiazdami muzyki) grand prix dostały ex aequo: teledysk Beyonce do piosenki „Formation" nakręcony w zniszczonym i zdeprawowanym po przejściu Huraganu Katrina Nowym Orleanie. Paradoksalnie, nie promował on żadnej marki.– Popowa artystka przesunęła granice naszego postrzegania rasy oraz wizerunku kobiety w kulturze – oceniał Josh Rabinowitz z Grupy Grey zasiadający w jury. Równolegle z Beyonce grand prix otrzymała kampania sieci niemieckich supermarketów Edeka (zrealizowana przez agencję Jung von Matt z Hamburga). Spot pokazuje samotnego starszego pana, do którego nie przyjeżdżają na święta dorosłe dzieci. Zdesperowany, wysyła im powiadomienie o swojej śmierci i jednak gromadzi rodzinę w Boże Narodzenie przy jednym stole. Kampanię nagrodzono za ścieżkę dźwiękową skomponowaną na potrzeby reklamy.