W tym czasie wynik „Rzeczpospolitej" wśród czytelników między 15. a 75. rokiem życia poprawił się z 1,5 proc. do 1,8 proc. W tym samym okresie wskaźniki dla konkurencyjnych tytułów („ Gazety Wyborczej" i „Dziennika Gazety Prawnej") były niższe niż rok wcześniej. Podany wskaźnik pokazuje, jaki odsetek badanych osób zetknął się z „Rzeczpospolitą" (przeczytał ją lub chociaż przejrzał) w omawianym okresie przynajmniej raz w tygodniu.
– Pozytywny trend wzrostowy „Rzeczpospolitej" w badaniach Polskich Badań Czytelnictwa to efekt konsekwentnie realizowanej strategii w obszarze treści i formatowania produktów wydawniczych – komentuje Dariusz Bąk, prezes spółki Gremi Media SA, wydawcy „Rzeczpospolitej" i giełdowego dziennika „Parkiet". – Wyniki badania PBC są dodatkowym potwierdzeniem pozycji dziennika „Rzeczpospolita" jako najbardziej opiniotwórczego i najczęściej cytowanego pośród wszystkich mediów w Polsce.
Według danych Instytutu Monitorowania Mediów to na informacje podawane przez „Rzeczpospolitą" inne media powoływały się w ubiegłym roku najczęściej. W stacjach radiowych, telewizjach, na portalach internetowych i w innych tytułach prasowych cytaty z naszych artykułów ukazały się w ubiegłym roku 6273 razy i było to o 326 nawiązań więcej niż w przypadku kolejnej w zestawieniu „Gazety Wyborczej". Dopiero na trzecim miejscu znalazło się pierwsze medium elektroniczne – radio RMF FM.
– Wyróżnia nas dbałość o rzetelność informacji oraz prezentowanie pełnego spektrum poglądów, zarówno w sferze prawnej, ekonomicznej, jak i społeczno-politycznej. Czytelnicy oczekują od nas rzetelnych i pogłębionych informacji, na podstawie których mogą wyrobić sobie własną opinię – mówi Dariusz Bąk. Jak dodaje, to szczególnie istotne w sytuacji, gdy czytelnicy konfrontowani są każdego dnia z dużą ilością informacji obecnych w różnorodnych mediach (w tym w mediach społecznościowych) mogących być „fake newsami" (czyli nieprawdziwymi informacjami) lub przedstawianych bez niezbędnego dla rzetelnego dziennikarstwa obiektywizmu.
„Rzeczpospolita" jako dziennik w dużej mierze zyskuje czytelników i wysokie wyniki cytowalności dzięki przekazywaniu własnych najnowszych informacji. – Niemniej wyróżniającymi się treściami dla naszych czytelników są przede wszystkim rzetelne i pogłębione analizy, raporty i opinie eksperckie – komentuje Dariusz Bąk.