Mocna poprawa wyników Grupy Gremi Media

Udział szeroko rozumianego segmentu cyfrowego w przychodach szykowanej do debiutu giełdowego grupy zwiększył się do 37 proc.

Publikacja: 23.05.2017 19:41

Mocna poprawa wyników Grupy Gremi Media

Foto: Fotorzepa/Radek Pasterski

Dział mediów kontrolowanej przez Grzegorza Hajdarowicza spółki KCI odnotował mocną poprawę rentowności. Segment jest tworzony przez szykowaną do upublicznienia firmę Gremi Media i jej podmioty zależne.

– Grupa jest w okresie transformacji z producenta treści w dostawcę komplementarnych usług i produktów skierowanych do czytelników oraz abonentów mediów, zarówno drukowanych, jak i internetowych. Ukierunkowujemy swoje działania na ekspansję w obszarach biznes, finanse i prawo – komentuje Iwona Liszka-Majkowska, wiceprezes Gremi Media odpowiedzialna za sprawy finansowe.

Segment mediów ma teraz największy wpływ na wyniki finansowe grupy KCI – poza tym firma jest predeweloperem i prowadzi działalność inwestycyjną.

 

Przychody segmentu mediów w I kwartale wyniosły 27,6 mln zł, czyli o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Dzięki mocnej obniżce kosztów wewnętrznych, a po części również niższej amortyzacji, segment mógł się pochwalić wzrostem zysku operacyjnego do 1,19 mln zł – to trzy razy więcej niż rok wcześniej. Czysty zysk wyniósł 0,18 mln zł wobec 0,31 mln zł na minusie rok wcześniej.

– Jeśli wyeliminować transakcje wewnątrzgrupowe, przychody grupy Gremi Media za I kwartał wyniosły 27,1 mln zł i były o 6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Sprzedaż charakteryzuje się sezonowością i tradycyjnie w I kwartale jest niższa niż w pozostałych okresach roku – mówi Liszka-Majkowska. – Wynik EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) wyniósł 2,03 mln zł, czyli o 18 proc. więcej niż w I kwartale 2016 r., co potwierdza, że grupa koncentruje się na produktach o wysokich marżach, a średnia marżowość i zyskowność rośnie – dodaje.

Wskazuje na znaczny wzrost udziału obszaru digital w ogólnych przychodach. Digital to m.in. e-wydania, płatne serwisy cyfrowe, reklama na portalach internetowych czy e-commerce generowany przez portale: eGazety, Nexto oraz e-Kiosk.

– Przychody z obszaru digital wzrosły o 34 proc., do 10,1 mln zł, a ich udział w strukturze sprzedaży zwiększył się z 29 do 37 proc., co wskazuje, że realizujemy założoną strategię – dodaje. Liszka-Majkowska podkreśla, że rekordowo dobre przychody i zyski w I kwartale pokazał e-Kiosk, flagowa cyfrowa spółka grupy, notowana oddzielnie na New Connect.

Grupa utrzymała wysoką, dodatnią marżowość w obszarze dystrybucji papierowej. M.in. z uwagi na rosnący obszar digital udział przychodów z dystrybucji papierowej w przychodach grupy skurczył się z 37 do 34 proc.

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy „Rzeczpospolita" pozostaje liderem sprzedaży e-wydań w segmencie dzienników. Dobry wynik utrzymuje specjalistyczny „Parkiet", poświęcony zagadnieniom rynku kapitałowego i inwestowania.

Liszka-Majkowska podkreśla, że dynamicznie rozwijającym się filarem sprzedaży grupy są usługi dodatkowe, obejmujące organizację konferencji i szkoleń, usługi PR, jak również przychody spółki Kancelarie RP, zrzeszającej kancelarie prawne.

W całym 2016 r. segment mediów KCI miał 2,51 mln zł zysku netto przy 111,2 mln zł przychodów.

Zgodnie ze strategią KCI spółka Gremi Media ma zadebiutować na NewConnect. – Mogę tylko powiedzieć, że utrzymujemy kurs na giełdę i jesteśmy w trakcie road show (spotkań z potencjalnymi inwestorami – red.) – mówi Grzegorz Hajdarowicz, prezes i główny akcjonariusz KCI. Podkreśla, że KCI jest predeweloperem i segment pokazuje wyniki głównie wtedy, gdy księguje sprzedaż aktywów deweloperom – tak było w przypadku zbycia projektu biurowego czy mieszkaniowego w Krakowie. W kwietniu spółka zawarła z Golub GetHouse umowę sprzedaży budynku z lat 70. za 30,1 mln zł. Poprzemysłowa nieruchomość po rewitalizacji zostanie zmieniona w akademik.

Ponadto KCI ma do sprzedaży trzy etapy kompleksu biurowego Gremi Business Park – chodzi o działki z pozwoleniem na budowę.

Dział mediów kontrolowanej przez Grzegorza Hajdarowicza spółki KCI odnotował mocną poprawę rentowności. Segment jest tworzony przez szykowaną do upublicznienia firmę Gremi Media i jej podmioty zależne.

– Grupa jest w okresie transformacji z producenta treści w dostawcę komplementarnych usług i produktów skierowanych do czytelników oraz abonentów mediów, zarówno drukowanych, jak i internetowych. Ukierunkowujemy swoje działania na ekspansję w obszarach biznes, finanse i prawo – komentuje Iwona Liszka-Majkowska, wiceprezes Gremi Media odpowiedzialna za sprawy finansowe.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji