Eugene Kaspersky, współzałożyciel firmy potwierdził informacje agencji informacyjnych i napisał list otwarty do szefa Twittera Jacka Dorseya krytykujący jego decyzję. Kaspersky poinformował, że o zakazie dowiedział się w lutym tego roku, a Twitter takimi działaniami "strzela sobie w stopę".
Kaspersky oświadczył, że jego firma nie będzie zamieszczać żadnych reklam na Twitterze do końca tego roku, nawet jeśli zakaz zostanie uchylony, a przeznaczone na reklamę fundusze zasilą Electronic Frontier Foundation, amerykańską organizację pozarządowa mająca na celu walkę o wolności obywatelskie w elektronicznym świecie.
In 2017 roku Kaspersky Lab wydał na reklamy na Twitterze 94,500 dolarów.
Władze USA zarzucają Kaspersky Lab powiązania z rosyjskimi agencjami wywiadowczymi oraz dostarczanie swym klientom oprogramowania mogącego pełnić wobec nich funkcje szpiegowskie. Dlatego administracja prezydenta Donalda Trumpa zabroniła instytucjom rządowym używania produktów tej firmy.