W dobie nadmiaru informacji ludzie coraz gorzej znoszą zalew niepotrzebnymi ich zdaniem komunikatami. Zwłaszcza marketingowymi.

- Dwie trzecie konsumentów przyznaje, że ich lojalność w stosunku do marek, które komunikują się w taki sposób jest mniejsza. 63proc. twierdzi, że przeznaczy mniej środków na zakup produktów takiego producenta a 57 proc. zamierza przestać korzystać z jego usług – podaje firma Ricoh, która zleciła przebadanie tego problemu Coleman Parkes Research wśród prawie 3 tys. osób z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, RPA, Szwajcarii, Polski, Rosji, Belgii, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Holandii, Szwecji, Danii, Norwegii, Arabii Saudyjskiej, Kataru, Finlandii i Kuwejtu.

Wyniki badań są dla nadaktywnych marketerów alarmujące. - 18 proc. osób przyznaje, że pod wpływem zbyt uporczywej komunikacji ze strony firmy postanowiło zmienić dostawcę usług, 69 proc. zrezygnowało z otrzymywania jakichkolwiek wiadomości od tego nadawcy a jeden na dziesięciu złożył skargę do odpowiedniego organu – podaje firma.

Jednocześnie zmęczeni zalewem rozmaitych niepotrzebnych informacji ludzie (37 proc. z nich) deklarują, że podzielą się danymi na temat tego, jak korzystają z sieci, jeśli ma to zwiększyć stopień dopasowania otrzymywanych komunikatów do ich potrzeb i zainteresowań.

- 27 proc. spośród nich jest skłonna przekazać dane dotyczące nawyków związanych z korzystaniem z Internetu, 39 proc. status cywilny, 18 proc. dane dotyczące widełek płacowych, 62 proc. wiek, a 10 proc. informacje dotyczące zdrowia – podaje Ricoh. Jedna piąta nie podałoby żadnej z tych informacji.