Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

Facebook i Instagram będš blokować transakcje sprzedaży broni

123rf.com
Facebook chce, aby jego serwis społecznoœciowy nie był wykorzystywany przez użytkowników do kupna-sprzedaży broni.

Nowa polityka ma objšć także Instagram, który spółka przejęła w 2012 roku.

"W cišgu minionych dwóch lat coraz więcej ludzi wykorzystywało Facebooka do poszukiwania różnych produktów oraz do ich wzajemnej sprzedaży lub kupna" – twierdzi Monika Bickert odpowiedzialna za politykę firmy i przypomina, że Facebook już wczeœniej zablokował możliwoœć wykorzystywania serwisu społecznoœciowego do sprzedaży marihuany, leków oraz zakazanych narkotyków. Teraz przyszła pora na osoby, próbujšce porozumieć się w sprawie sprzedaży broni. Facebook poinformował jednoczeœnie, że licencjonowani sprzedawcy broni palnej będš mogli nadal oferować swoje usługi reklamujšc się na portalu, ale wszystkie transakcje będš musiały być zawierane poza serwisem społecznoœciowym.

Facebook zapewnił, że wypracował już metody identyfikowania transakcji broniš i będzie usuwał wszystkie treœci sprzeczne z nowš politykš firmy. Jest to reakcja na coraz głoœniejszš krytykę portalu, który według "New York Timesa" stał się "jednym z największych miejsc sprzedaży broni na œwiecie". Gubernator generalny stanu Nowy Jork Eric Schneiderman już wczeœniej (2014 r.) zmusił Facebooka do usuwania niektórych ogłoszeń, które otwarcie łamały obowišzujšce prawo, zapewniajšc na przykład, że nie będš sprawdzać przeszłoœci kryminalnej nabywców.

Zwolennicy ograniczania dostępu do broni nie kryli satysfakcji. "Ta polityka będzie zapobiegać wchodzeniu w posiadanie broni przez niebezpiecznych ludzi i będzie ratować życie" – oœwiadczyła Shannon Watts z organizacji Moms Demand Action for Gun Sense in America. Z kolei lobby użytkowników broni na czele z wpływowš organizacjš National Rifle Association uważa, że decyzje Facebooka w sprawie ograniczenia sprzedaży broni sš niekonsekwentne i ograniczajš wolnoœci konstytucyjne obywateli USA.

Serwis społecznoœciowy ma prawie 1,6 miliarda użytkowników na całym œwiecie.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

ródło: ekonomia.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL