Wielka kara dla Google

Komisja Europejska nałożyła rekordowe 2,42 mld euro kary na koncern Google za nadużywanie pozycji rynkowej.

Aktualizacja: 27.06.2017 13:22 Publikacja: 27.06.2017 13:03

Wielka kara dla Google

Foto: 123RF

Kara podyktowana przez Brukselę jest ponad dwa razy większa niż się spodziewano. Jest to największa grzywna nałożona kiedykolwiek przez UE w ramach postępowania antytrustowego.

- Google stworzył wiele innowacyjnych produktów i usług, które zmieniły nasze życie. I to jest dobrą rzeczą. Jednakże strategia Google związana z jej porównywarką cen w sklepach internetowych nie polegała jedynie na przyciąganiu klientów poprzez czynienie własnego produktu lepszym niż produkty konkurencji. Zamiast tego Google nadużyła swojej dominującej pozycji na rynku wyszukiwarek promując własną porównywarkę cen w swoich wynikach wyszukiwań i pozbawiając tej możliwości swoim konkurentom. To co zrobił Google jest nielegalne w świetle unijnych reguł antytrustowych – twierdzi Margrethe Vestager, unijna komisarz ds. konkurencji.

Google odrzuca decyzję KE o nałożeniu kary

Firma Google odrzuciła we wtorek decyzję Komisji Europejskiej.

"Nie zgadzamy się z ogłoszonymi dzisiaj wnioskami. Dokonamy szczegółowej oceny decyzji Komisji, rozważając odwołanie się od niej, i oczekujemy kolejnych możliwości przedstawienia naszych argumentów" - oświadczył wiceprezes i główny radca prawny Google Kent Walker.

Amerykańska firma podkreśliła, że Google wyświetla reklamy zakupowe, łącząc użytkowników z tysiącami dużych i małych sprzedawców. "Uważamy, że decyzja Komisji Europejskiej dotycząca zakupów online nie docenia wartości, jaką niosą ze sobą te szybkie i łatwe połączenia" - napisał Walker.

Kara podyktowana przez Brukselę jest ponad dwa razy większa niż się spodziewano. Jest to największa grzywna nałożona kiedykolwiek przez UE w ramach postępowania antytrustowego.

- Google stworzył wiele innowacyjnych produktów i usług, które zmieniły nasze życie. I to jest dobrą rzeczą. Jednakże strategia Google związana z jej porównywarką cen w sklepach internetowych nie polegała jedynie na przyciąganiu klientów poprzez czynienie własnego produktu lepszym niż produkty konkurencji. Zamiast tego Google nadużyła swojej dominującej pozycji na rynku wyszukiwarek promując własną porównywarkę cen w swoich wynikach wyszukiwań i pozbawiając tej możliwości swoim konkurentom. To co zrobił Google jest nielegalne w świetle unijnych reguł antytrustowych – twierdzi Margrethe Vestager, unijna komisarz ds. konkurencji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO