Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

Snapchat wyceniony w IPO na 20 mld dol.

Bloomberg
Snap Incorporation, właœciciel portalu społecznoœciowego, na którym użytkownicy mogš publikować swoje zdjęcia, sprzedał w pierwotnej publicznej ofercie (ang. IPO) 200 mln akcji po 17 dol. za sztukę – podała firma.

To oznacza, że firma sprzedała akcje drożej niż planowała, pozyskała z IPO 3,4 mld dol., a cała została wyceniona aż na 20 mld dolarów.

Eksperci zwracajš uwagę, że inwestorzy byli gotowi zapłacić relatywnie więcej niż za akcje Facebooka.  WskaŸnikowa wycena  amerykańskiej firmy internetowej to 21,4-krotnoœć tegorocznych wpływów reklamowych firmy, szacowanych przez firmę Emkarketer. Tymczasem Facebook (właœciciel Instagramu, serwisu podobnego do Snapa) wyceniany jest przez giełdowych inwestorów na 10,5-krotnoœć oczekiwanych w tym roku przychodów. Dla porównania kapitalizacja Twittera to 4,8-krotnoœć oczekiwanych w tym roku obrotów tej spółki.

Snapchat oferował akcje po cenie mieszczšcej się w przedziale 14-16 dol. Kapitał firmy po podwyższeniu, uwzględniajšc także pracowniczy program opcji na akcje dzieli się na 1,39 mld walorów. W takim ujęciu Snap byłby warty 23,6 mld dol.

Według nieoficjalnych  informacji Bloomberga, cena w IPO mogła wynieœć nawet 19 dol., ale sprzedajšcy wolał niższš, aby zapewnić notowaniom akcji na giełdzie wzrost na debiucie. Papiery wejdš do obrotu jeszcze dziœ na NYSE.

Wyniki Snapchatu długo nie były znane. Firma opublikowała je w giełdowym raporcie 2 lutego. Podała, że jej przychody w 2016 r. wyniosły 404,5 mln dol., a strata netto przekroczyła pół miliarda w amerykańskiej walucie i wyniosła blisko 515 mln dol.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL