Ich producent, Pratt&Whitney z konglomeratu UTC wstrzymał dostawy najnowszych jednostek napędowych producentom samolotów, a liniom lotniczym mającym już samoloty z takim napędem oferował części zamienne.

Korean Air Est pierwszym z Azji klientem na kanadyjskie odrzutowce, w sierpniu przewidywał, że w tym roku dostanie pięć większych CS300, w październiku prezes Walter Cho zmienił ocenę i liczył choć na jeden.

Pierwszy egzemplarz zostanie uroczyście wydany w piątek w Montrealu, a do Seulu dotrze 25 grudnia, drugi powinien znaleźć się w  stolicy Korei 1 stycznia - poinformowała rzeczniczka linii. Oba samoloty zaczną od 16 stycznia obsługę połączeń krajowych. Do końca roku linia spodziewa się odbioru ośmiu dalszych, ich flota wzrośnie zatem do dziesięciu.

Bombardier, który w październiku ogłosił plan odstąpienia Airbusowi pakietu kontrolnego w tym programie  podał kilka dni temu, że w 2018 r. zamierza wydać klientom 40 maszyn serii C.