Reklama

Gwiezdny Sojusz: wszystko dla pasażera

Ułatwienia w programach lojalnościowych, szybsze naliczanie mil i zaproszenie do współpracy linii niskokosztowych - to oferta Star Alliance, do którego należy LOT.

Aktualizacja: 14.12.2015 09:04 Publikacja: 14.12.2015 08:45

Gwiezdny Sojusz: wszystko dla pasażera

Foto: 123rf.com

To najważniejsze postanowienia podjęte w Chicago podczas zeszłotygodniowej konferencji prezesów linii należących do Sojuszu Gwiezdnego.

Brak jest planów dalszego rozszerzania Star Alliance o nowych członków, z wyjątkiem przygotowującej się brazylijskiej linii Azul, której właściciel kupił portugalski TAP. Chociaż prezes Star Alliance, Mark Schwab w rozmowie z „Rzeczpospolitą" przyznał, że jest jeszcze miejsce na drugiego przewoźnika indyjskiego - po przyjętych do sojuszu rok temu Air India. To rozwiązanie - dwóch przewoźników w dużych krajach dobrze działa już w Chinach (Air China, Shenzen Airlines), czy USA, gdzie członkami są połączone linie United i Continental. - Ale dzisiaj w Indiach żadne konkretne rozmowy nie są prowadzone- zastrzegł się Mark Schwab. Wyraźnie widać, że po latach starań i przymiarek największy sojusz lotniczy na świecie zrezygnował z poszukiwania linii członkowskiej w Rosji. Aerofłot wybrał Skyteam, S7- Oneworld, a Pułkowo po poważnych zastrzeżeniach co do przestrzegania procedur bezpieczeństwa zostały skreślone z listy potencjalnych kandydatów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Transport
Loty opóźnione i odwołane. Zamknięcie rządu w USA uderza w lotnictwo
Transport
Nowe wyzwanie dla linii lotniczych. Ryzyko podróży rośnie
Transport
Czeskim ekspresem przez pół Polski pojedziemy za 9 złotych
Transport
Konsolidacja zamiast wzrostu. Dlaczego Lufthansa nie nadąża za konkurencją?
Reklama
Reklama