Lotnisko Modlin prosi o pomoc

Podwarszawski port może się rozwijać mimo budowy CPK. Inne lotniska regionalne zapowiadają inwestycje.

Aktualizacja: 30.11.2017 06:20 Publikacja: 29.11.2017 20:00

Lotnisko Modlin prosi o pomoc

Foto: Fotolia

Walcząc o przyszłość, zarząd modlińskiego portu przygotował dwa scenariusze rozwoju. Zakładają one dofinansowanie obligacjami odpowiednio na 60 mln zł w scenariuszu A: kiedy Polskie Porty Lotnicze (posiadające 30 proc. akcji) zgodzą się na wsparcie, i na 20 mln, kiedy przedstawiciel portów blokuje emisję obligacji, z których środki przeznaczone byłyby na inwestycje.

W wariancie optymistycznym liczba pasażerów wzrosłaby w ciągu nieco ponad cztery lata do prawie 5 mln, gdyby jednak port dysponował środkami jedynie na odtworzenie infrastruktury, czyli np. nie byłoby możliwości rozbudowy terminala, liczba pasażerów rosłaby powoli i w tym samym czasie wyniosłaby niespełna 3,5 mln. W obydwu scenariuszach do roku 2020 port w Modlinie będzie generował straty. W scenariuszu A wyniosłyby 3,9–4,5 mln zł, ale już w roku 2020 byłby zysk i to w wysokości ponad 19 mln zł.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów
Transport
Francuscy kontrolerzy w akcji. Odwołane loty także z Polski
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje