Wstępna umowa zawiera też opcję na następne 12 sztuk, co w razie jej wykorzystania zwiększy wartość kontraktu do 2,2 mld dolarów.

Szef linii Safwat Moslem poinformował, że maszyny CS300 będą używane na trasach krajowych i regionalnych przez EgyptAir Express. Linia jest kolejnym klientem kanadyjskiego producenta, który od dawna nie sprzedał swych nowych odrzutowców, a na Bliskim Wschodzie ma umowy z Iraqi Airways, Gulf Air z Bahrajnu. Żaden z nich nie podał jeszcze terminów odbioru tych samolotów.

Szef działu samolotów cywilnych z Montrealu, Fred Cromer nie potrafił powiedzieć, czy pierwszymi będą Egipcjanie, dodał jedynie, że jeśli potwierdzą zamówienie, to samoloty te zostaną wyprodukowane w Kanadzie. Cromer poinformował dziennikarzy, że spodziewa się sfinalizowania do końca bieżącego roku obu ogłoszonych ostatnio zamówień na CSeries. Na początku listopada Kanadyjczycy podali o zamówieniu do 31 samolotów serii C przez nie ujawnionego klienta z Europy.