Alitalia, która rzadko miała zysk w ciągu 70 lat istnienia znajduje się od tego roku pod zarządem komisarycznym po odrzuceniu przez załogę planu zmniejszenia zatrudnienia.
W wyznaczonym etaminie złożono 7 kopert z ofertami na całość linii albo jej część - podała sama linia nie dodając innych szczegółów. Nie było możliwe dowiedzenie się, czy wśród tych ofert jest dotycząca całości przewoźnika.
Lufthansa i easyJet ujawniły wcześniej, że interesuje je tylko część aktywów, co nie zostanie dobrze przyjęte w Rzymie, który chce znaleźć kupca na całość. Rząd odrzucił hipotezę ponownej nacjonalizacji linii.
Niemcy nie ujawnili szczegółów swej oferty, ale oświadczyli, że dotyczy ona koncepcji nowej struktury organizacyjnej Alitalii, z bardziej skupionym modelem ekonomicznym mającym perspektywy rozwoju w przyszłości. "Corriere Della Sera" podał, że Lufthansa zaproponowała 500 mln euro za samoloty, sloty i pilotów. Chce też zmniejszyć o połowę załogę liczącą 12 tys. ludzi oraz liczbę lotów krótkich i średnich.
easyJet jest zainteresowany pewnymi aktywami Alitalii po restrukturyzacji, podał tylko tyle. Ryanair był zainteresowany pod warunkiem głębokiej restrukturyzacji włoskiej linii, ale szybko zrezygnował