Air Berlin i jego udziałowiec, linia Etihad nawiązały kontakty z biurem podróży TUI, aby podzielić się z nim 30-40 samolotami linii Niki, austriackiej filii Air Berlin, a także z TUIfly - podały trzy osoby. Pierwszy poinformował o tych rozmowach dziennik "Sueddeutsche Zeitung".

Air Berlin prowadzi także rozmowy z Lufthansą o przejęciu przez jej tania filię Eurowings ok.40 samolotowy wraz z odpowiednim personelem; decyzja w tej sprawie ma zapaść na posiedzeniu rady nadzorczej Lufthansy 28 września. Według dwóch osób, te rozmowy są bardziej zaawansowane od kontraktów z TUI.

Obie operacje dałyby razem zmniejszenie o połowę floty Air Berlin do ok. 70 samolotów, co dałoby w konsekwencji likwidację tysiąca miejsc pracy.

Air Berlin ponosił stratę netto w siedmiu z ośmiu ostatnich lat, stara się rozwijać loty dalekiego zasięgu i klasę biznes.