Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Chiny nadziejš Airbusa na superjumbo

Bloomberg
Chińskie linie lotnicze mogš potrzebować w najbliższych 5 latach 60-100 bardzo dużych samolotów A380 z racji rosnšcego ruchu pasażerskiego — uważa szef Airbusa w Chinach, Eric Chen

Duży popyt, o ile zmieni się na zamówienia pozwoliłby europejskiemu producentowi rozwinšć program, A380, których sprzedaż zmalała, bo linie wolš oszczędniejsze w eksploatacji A350 i B787. Chiny sš rynkiem lotniczym o największej dynamice, Boeing ocenił niedawno popyt w tym kraju w cišgu 20 lat na ponad 7 tys. samolotów o wartoœci 1,1 bln dolarów.

- Kiedy patrzę na ten rynek, na potok podróżnych i na kontekst gospodarczy, jestem całkowicie przekonany, że Chiny będš potrzebować co najmniej 60 A380 w cišgu najbliższych 5-7 lat — stwierdził Chen na branżowej imprezie w Pekinie.

Airbusa sprzedał 5 superjumbo China Southern Airlines, ale nie udało mu się wejœć mocniej na chiński rynek z tym dwupokładowym samolotem mimo prognoz solidnego popytu. Wierzy jednak, że A380 przebitej się w końcu na tym rynku wraz z rozwojem turystyki i zatłoczeniem w Chinach. W lipcu podpisał umowę sprzedaży 140 A320 i A350 o wartoœci prawie 23 mld dolarów. Na Chiny przypada ok. 22 proc. dostaw Airbusa.

- Mogę tylko powiedzieć, że jeœli jedna linia zamówi większa liczbę A380, to inne pójdš za niš. Oczekuję efektu domina i będę pracować, aby do niego doszło — stwierdził Chen. Przyznał jednak, że nie będzie tak łatwo zdobyć w Chinach klientów. -Brak zaufania do superjumbo, nad tym musimy cišgle parować z przewoŸnikami w Chinach — dodał.

20 wrzeœnia Airbus zainaugurował oœrodek prac wykończeniowych i wydawania samolotów A330 w Tiencinie gdzie już sš produkowane wšskokadłubowe A319 i A320 dla chińskich linii. Pierwszy poza Europš zakład samolotów szerokokadłubowych Airbusa dostarczy pierwszy A330 w tym roku.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL